onsdag 18 augusti 2010

Lägg till bildtext
Den här lappen låg i vår brevlåda imorse.

"Hej!
Du som låter din Katt springa UTE OM NÄTTERNA.
Var vänlig och HÅLL DEN INOMHUS. VÅRA BILAR
blir förstörda av deras klor.
Får vi tag på den, blir den avlivad.
Grannarna"

Vad är det här för något? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!
Jag blir förbannad!!!
För det första så är det fegt att inte underteckna vem lappen kommer ifrån. "Grannarna", hur ska jag tolka det? Några som gått ihop eller?
Vilken bil vi ska hålla Spöket ifrån ;)
För det andra så får man inte avliva en katt med halsband, eller någon katt som inte är ens egen.
För det tredje så är inte Spöket särskilt svår att få tag på eftersom han gärna blir klappad och kelad med.
Och för det fjärde så tar jag i i överkant om jag säger att Spöket är ute en natt i veckan.

Pratade med en granne som oxå är kattägare och han hade fått en likadan. Vi bestämde att om vi får fler så ska vi lägga lappar tillbaka där det står att vi mer än gärna träffas för att diskutera fram en lösning, osv.
Hade jag vetat vem det är som skrev lappen hade jag gått dit och visat ett kort på Spöket och sagt att dom mer än gärna får spruta vatten på honom eller shasa bort honom om det nu är han som går på deras bil.
Sist men inte minst, vad är det för sätt att smyga ut på natten och lägga lappen i brevlådan?
Fega krake!!!
Jag är förbannad!

5 kommentarer:

  1. Vilka fjantar!! Det är typiskt människor som inte klarar av att ta konflikter. Varför inte prata med en öga mot öga. Hade jag gjort om det hade irriterat mig!

    SvaraRadera
  2. Men gud, vad smygaggressivt! Helt rätt att ni "kattgrannar" går ihop!

    SvaraRadera
  3. Vad förbannad jag hade blivit vilka människor det finns,förstår verkligen att du undrar vem fegisen är som har skrivit lappen.

    SvaraRadera
  4. Så obehagligt, sicka fega krakar!! stor kram Cicci och Martin

    SvaraRadera