måndag 30 augusti 2010

Dagen idag har varit bra tycker jag. Barnen har kommit "hem" igen och det är alltid lika härligt.
Thim är lite förkyld och hostig så han går och lägger sig tidigt (!). Inte så likt honom. Hoppas han blir bättre snabbt och att vi andra inte blir smittade.
När Johanna skulle gå och lägga sig upptäckte hon att hon glömt sin "Memsi" hos pappa. Memsi är hennes kanin som hon haft sedan hon var liten och ny. Den följer alltid med och ska sova med henne. Jag fick till det med några andra små gossedjur och hon blev nöjd. Sen messade jag hennes pappa
-"Det vore bra om ni kunde gå ut och gå en sväng och lämna Memsi." Fick svaret att han skulle komma direkt. När jag senare kom upp och lämnade Memsi till Johanna så låg hon och grät, min lilla prinsessa. Vet precis vad hon känner. Hade oxå en liten gosse när jag var liten som jag var tvungen att ha när jag skulle sova. Var inte den med så tog det timmar innan jag somnade och sedan sov jag oroligt. Hon blev superglad när jag gav den till henne :)
Marcus har lite svårt att förstå det här med snuttar eller Memsi. Samuel har precis lagt sin snuttefilt och många gånger har jag fått prata för barnen när det gällt just snuttar eller Memsi. Han tycker att barnen måste kunna klara sig utan, utan att bli ledsna och så. Men jag håller inte med riktigt. Varför måste de kunna klara sig utan? Visst kan man glömma snutten eller Memsi nå'n gång och då måste det ju gå. Och det gör det ju för då finns ingen annat val. Men annars ser jag absolut inget problem i att ha snutte. Det är en trygghet när man går och lägger sig. Han anser att baarnen ska kunna klara sig utan emellanåt. Men varför? är frågan som jag ställer mig. När ska han då börja ta Noahs snutte och napp bara för att lära honom att inte alltid ha just snutte och napp. Jag köper inte det!
Det värsta av allt är att jag går igång till 100% på det här (som ni märker). Förmodligen för att jag haft en snutte själv och Marcus har väl sina åsikter för att han aldrig haft någon.
Det är det enda tänkbara tror jag.

Bara för att klargöra så vill jag inte utelämna min älskling på något sätt. Han får ju tycka och tänka som han vill. Som sagt så går jag igång på det. Och sedan hade det varit roligt att få era synpunkter på det hela. Hur resonerar just DU i den här frågan?

Nu ska jag oxå gå och lägga mig med min snutte.
Marcus arm ;)

1 kommentar:

  1. Håller med,man försvarar de sina med taggar och klor. Men samtidigt håller man med varandra många gånger. Det där med snuttis och napp mm är en trygghet man måste låta dom små ha. Dom lägger ifrån sig allt den dagen dom är mogna för det. Man kan inte tjata bort en napp eller snuttis. Bara att härda ut och försöka att inte förlägga bråten;) Det är jobbigt,men den lilla tryggheten kan vi väl bjuda på;)

    SvaraRadera