söndag 22 augusti 2010

Hej alla go'a :)
Hoppas att det blir en härlig dag!
Här hemma står det ommöblering på schemat. Såvida mannen inte kommit på andra tankar.
Ska hämta ut mina nya glasögon oxå. Bestämde mig nämligen för att ha ett par solglas med styrka. Är så känslig mot solen och helt plötsligt kan jag inte ha mina linser längre :( så då är det glasöggon för hela slanten. Vilket jag inte bryr mig om eftersom jag hittat ett par som jag trivs super med. Har haft dålig syn  sedan -93, -94 kanske men aldrig ett par glasögon jag trivts i.
Men det gör jag nu :)

Igår var jag och den lilla familjen iväg på utflykten som älsklingen fick på sin födelsedag. Det bar iväg till Hovs Hallar på Bjärehalvön. En miljö som jag älskar. Jag har varit där många somrar eftersom min farmor och farfar alltid hyrde stuga där från första maj - sista september varja år. I Påarp närmare bestämt. Och vips så var vi där oxå och körde förbi. Ja, jag vet, det har blivit en del stugor-från-barndomen-prat på sistone.  Hur som helst så fanns stugan kvar (vågade inte fota, vilket jag ångrar nu såklart) och minnena ramlade över mig. Hur jag ramlade mot ett elstängsel när jag skulle mata korna, att jag och mamma plockade fläder till saft hos den sura gubben, att jag och farfar tog kastrullen och gick och plockade upp färsk potatis till varje måltid och hur jag och en kompis blev jagade över en äng av nyfikna ungkvigor :)
Båstad, Torekov, Arild, Hovs Hallar, Norrvikens Trädgårdar är bara några ställen som bär minnen från barndomen på Bjärehalvön.
Härligt att minnas tycker jag!
Men åter till utflykten!
Vi gick en runda på Hovs Hallar. Där är det rätt så kargt landskap med många låga barrväxter och björnbär. Mumms...... Synd vi inte hade med oss något att plocka i. Noah satt i en lånad bärstol (Tack K och J.) eftersom det är rätt så svårframkomligt där (åtminstone där vi ville gå)och många branta stup ner mot havet. Bilder kommer i ett senare inlägg.
Efter det här körde vi vidare mot Kullen och Nimis. Tog ett litet stopp för god och svindyr mat.
Det var inte helt lätt att hitta till Nimis, men väl där så var det absolut värt det :)
Det var väldigt brant bitvis och den sista biten gick man inne i konstverket! Fräckt! Tyvärr så kunde Marcus inte gå så mycket i konstverket eftersom han bar på lillprins. Vi har besllutat att göra om den här biten av utflykten tillsammans med Thim, Samuel och Johanna eftersom dom älskar den miljön. Ta en heldag med mycket och god picknick. Men då ska Noah få stanna hemma.
Det är ju viktigt att göra saker med de stora barnen oxå utan att lillebror ska följa med alltid.
Hemma i Malmö var vi inte förrän närmare 21 och då var vi helt slutkörda (för mycket luft) och gick och la oss nästan direkt ;)
Foton från vår lilla utflykt kommer så småningom.
Nu ska här möbleras :)
Vad ska DU göra idag?

1 kommentar:

  1. Hej vännen ! OJ vad ni har hittat på...JAG blir alldeles trött jag med, bara av att höra allt ni gjort..;)
    Idag skulle vi fått besök av Anita men de mådde lite dåligt pga en spontan kräftskiva igår....Vi får ses en annan dag. Jag och Maja var och handlade på Maxi, det blev Hello Kitty bokpapper och mapp och en svart väska som sedan ska prydas med just Hello Kitty. Gillar Jojjo HK med ? Här hade det gått över men nu gillar hon HK igen....
    Vad skönt att du hittat glasögon som du gillar, det är de svarta va ? Du är ursnygg i dem ! ( utan dem också förstås !!)
    Kramkram och ha en bra dag !
    Från Petra
    Ha det så gott vännen.

    SvaraRadera