söndag 8 augusti 2010

Det var såå gott med kräftor igår :) Mmmm...
Vi åt alla tre paketen i ett nafs kan jag säga. Till kräftorna fanns det oxå pastasallad, fetaostpaj, smör och bröd. Några hade med sig räkor eller lax istället för kräftor.
Marcus hade köpt havskräftor som vi kokade själva och sedan la i samma lag som de köpta flodkräftorna, men de blev inte så goda som vi trodde. Var lite torra och gummiaktiga i köttet om jag ska säga vad jag tyckte.
Det var såklart öl och snaps till för de som ville ha det. Jag höll mig till ölen men Marcus tog sig en liten nubbe och efter maten lite vin. Vi satt uppe ända till 2 innan vi sa god natt och gick och la oss.
Vi sov över ute i Bara och Noah nattades vid 22-tiden. Lite senare tyckte jag att jag hörde något från rummet där han låg, men när jag ansträngde mig för att höra var det tyst. Jag återgick till samtalet och det gick väl kanske en kvart sen kom en alldeles förtvivlad Noah upp. Han såg inte altandörren riktigt utan gick in i den och blev så klart ännu mer ledsen :( Snuffe :( Jag lyfte upp honom och så gick vi in till sängen igen. Noah slutade gråta rätt snabbt men fortsatte att "hicka" en lång stund till. Lille plutten!
Johanna sov med deras dotter inne på hennes rum och Samuel sov i vardagsrummet. Jag och älsklingen delade en 90-säng.
Tänk att det ska vara så svårt att sova gott på så liten yta! Varje natt hemma sover vi i princip på varandra eller sked vilket innebär att vi inte ytnyttjar hela vår säng till fullo ;) Men nu inatt när vi "bara" hade 90 cm var det supersvårt att få någon djupare sömn. Det är väl konstigt!? Fram på småtimmarna la jag mig nere på golvet hos Noah och senare när han och Marcus gick upp flyttade jag upp i sängen och fick en timme där :)
Barnen är idag hos sin pappa för att träffa honom lite under de 5 veckorna de är hos mig. Så här hemma är det rätt så lugnt och tyst. Men som tur är kommer dom ikväll igen :)
Hoppas DU har haft en bra helg!
Kramisar !

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha lite kräftfest! Det brukar vara så mysigt! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Visst blev det en mysig kräftskiva, dock tyckte jag att jag hade köpt för lite kräftor:( Ska nog äta kräftor väldigt snart igen, dottern gillade ju oxå kräftor=) Tyckte oxå det var mysigt att ni sov över hos oss=)

    SvaraRadera