fredag 6 augusti 2010



Här ser ni oss som var samlade idag. Längst bak från vänster: Thim, Magnus (kusin), jag, Albin (kusinbarn), Kristina (kusin) och Björn (pappas bror). Sittande från vänster: Marcus, mamma Anita, Anita (pappas brors fru), Jonas (kusins man) med lille August i famnen. Längst fram från vänster: Samuel, Noah och Johanna.
Inte så lätt att få med alla när ingen kan ta fotot, men idag använde vi oss av självutlösaren och det gick ju det med :)
Vi träffas inte så ofta även att alla de andra bor nära, Helsingborg. Men från och med i år ska det bi en tradition att träffas varje sommar.
Björ som är pappas lillebror påminner mig så himla mycket om pappa och farmor och farfar. På gott och ont.
Många minnen ramlar över mig och jag blir lite nedstämd av att inte ha puttefar i livet längre.
Jag kallade pappa för puttefar och jag var hans prinsessa från skog och mosse eller Ninis. Vad kallades/kallas ni för av era föräldrar? Vad har ni för smeknamn till era barn?
Mina barn har alla haft smeknamn men det är mest Johanna och Noah som fortfarande får höra dem. Jojjan, prinsessan, skruttan, Jolanta, Jojjo och hjärtat blir Johanna kallad för. Noah blir lillprins eller snuffe :)
Kramisar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar