torsdag 12 augusti 2010

Har varit på Entré nu i eftermiddag med Jojjan och Samuel och lillprins såklart. Det som lockade mig var Akademibokhandeln. Skulle köpa nya block nu inför de tre nya kurserna jag ska gå. Passade på att köpa nya pennor och mappar oxå.


Johanna köpte ett litet anteckningsblock med en penna för sina egna pengar.
Självklart ville de gå in i leksaksaffären oxå. I alla fall Johanna och Noah :)
Samuel var inne på Lagerhaus.
Innan vi gick hemåt köpte vi oss varsen dricka. Barnen valde varm choklad och jag tog en cappuccino. Mmmm... mumsi!!!


Noah fick en smothie :)
Såklart började det att regna när vi gick hemåt. Regnet har hängt i luften i princip hela dagen men just när vi ska gå hem börjar det. Som tur är var det till att börja med inte så mycket, men det blev värre.
Johanna hittade till sin lycka årets första smällebär :)


Det är något speciellt med att trampa på det så det smäller. Knappt så jag kan gå förbi de buskarna, som vuxen, utan att smälla ;)
Nä, nu är det dags att ta tag i midda'n som idag består av ugnskyckling med stekt potatis och kantarellsås. Johanna hade med sig kantareller från kompisens stuga igår när hon kom hem.
Kanske så kommer det en liten bild på det sen, vem vet ;)
Vad ska DU äta till middag?

1 kommentar:

  1. Jag sitter och väntar på min kompis som ska komma efter jobbet och äta sushi som jag har köpt till oss båda!!

    SvaraRadera