tisdag 2 november 2010

Noah kom till mig när jag satt kvar vid frukostbordet med min kaffekopp och läste tidningen, -koom, koom sa han och ville att jag skulle följa med. Han tog mig i handen och gick ut i hallen och drog i dörren.
Han ville gå ut :)
Såklart vi gick ut :) en liten promenad blev det eftersom det regnar och allt på lekan förmodligen är dyblött.
Vi kom inte mer än utanför dörren så hade han hittat det där som jag aldrig skulle ha lagt märke till...


...hur vattendropparna hänger och skimrar från den här. Han stog länge och tittade och förundrades över hur de kunde hänga där och hur de lossnade när han skakade på den.
Till slut fick vi med oss honom och gick vidare.
Johanna såg de här rosorna, kanske de sista nu innan hösten nyper dom för gott.



Dom luktade gudomligt i alla fall. Den doften ska jag ha kvar när vintern tränger sig på.



Jag är blir så facinerad av hur vattendropparna ligger på bladen. Vackert!!!













Ha en underbar dag alla :)

7 kommentarer:

  1. Härliga höstbilder :) fångade verkligen dagens Malmöväder.

    SvaraRadera
  2. Tänk när några vattendroppar intresserade barnen...det var tider det! :-) Kram tibax!

    SvaraRadera
  3. Hej, du undrade var jag hittar mina Tema-ideér. Om du klickar på länken under alla mina bilder kommer du till de bloggar där ideérna kommer ifrån. Där kan du lägga in och visa dina bilder du också. Det är jåttekul att fota efter lite teman. Man upptäcker så mycket nya saker man faktiskt kan fota;)

    SvaraRadera
  4. Åh så mys.

    Klart jag vill hjälpa dig med gruppen. Kolla detta inlägget: http://lysandeogonblick.blogspot.com/2010/10/pssssst.html

    Se om det räcker. Annars kan du väl maila mig alexandrastromberg@gmail.com så kan jag försöka hjälpa dig. :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Fullt upp hos er oxå förstår jag! Fast jag älskar när de stora har lov, är fortfarande hemma med tvillingarna, så vi kan verkligen njuta av lååånga lediga lov:-)
    (Alla utom stackars mannen då!)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Så jäkla fint helt enkelt! Ungarna, vardagen, det lilla i det stora!

    SvaraRadera
  7. Förundras oxå över vattendroppor. och de e ju så fina tycker jag!!!

    SvaraRadera