måndag 16 augusti 2010

Den här goda hamburgaren åt jag till middag igår :) Jag tror nästan att det var det godaste grillade jag ätit i år. I särklass den godaste hamburgaren i alla fall.


Allt började med att vi skulle lämna tillbaka bilen som vi lånat av våra goda vänner. Dom bor i Löddeköpinge och eftersom det ändå var middagstid när vi var där uppe så åt vi tillsammans. Eftermiddagen började för Samuels del med att chilla i deras gunga :)


Vi vuxna (läs Marcus, Marya och Max) var ju tvugna att fixa lite i köket. Det delades potatis (jag, så nå't gjorde jag i alla fall mer än att fotografera), skivades tomat och gurka, sköljdes sallad, delades lök, stektes bacon och fixades vitlökssås (ja, min).


Sedan var det dags att grilla och det fixade Max galant!


Som vanligt när vi träffas var det trevligt och Johanna har en bra kompis och lekkamrat i deras äldsta dotter. Noah och deras minsta dotter leker oxå bra tillsammans. Så mycket man nu leker tillsammans när man är strax under 2 ;) Jag och Marcus hoppas på att Noah ska snappa upp lite ord av deras minsta som pratar på rätt så mycket.
Tack Max och Marya för en trevlig eftermiddag/kväll!!!

4 kommentarer:

  1. Sådana där trevliga kvällar skulle man behöva även i november... :-)

    SvaraRadera
  2. Egna hamburgare brukar vara bäst!
    :)

    SvaraRadera
  3. Underbara kvällar!! Och egna hamburgare slår VERKLIGEN den flygande måsen!!

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Nu var det längesedan jag var "här" och hälsade på. Det har hänt massor !!!!!!!!! vilken underbar sommar ni verkar ha haft.
    Hopplla vad barnen växer....är det så att vi börjar bli gamla ??

    Födelsedagsboken är just till för att komma ihåg födelsedagar ! Kanske kommer den en din väg. Om jag kommer ihåg....haha!
    Kramkram och mäc-mäc !

    SvaraRadera