fredag 29 oktober 2010

När jag varit borta har Spöket, vår katt, oxå varit borta. Han sågs till senast på morgonen på onsdagen och inte förrän idag kom han hem igen. Stackarn var väl alldeles frusen och hungrig. Släppte in honom och cyklade sedan iväg för att lämna på skolan och dagis och när jag kom hem igen låg han alldeles utslagen p soffan och snusade. Satte mig för att klappa honom och gosa upp värmen lite när jag upptäcker att hans högra öga är alldeles igenmurat. Där finns inget sår eller blod vad jag kan se, han är bara jättesvullen :( Måste ju göra jätteont! Försöker öppna det för tt se, men det är svårt och det lilla jag ser är bara svullet. Inte ögat i sig utan ögonlocket. Tar honom med till datorn så han kan ligga och mysa i mitt knä medans jag tar tag i dagens göromål med skolan. Upptäcker rätt snart att han inte har sitt halsbad på sig. Undras om han fastnat någonstans eller om någon velat honom illa. Har ju den där lappen i minnet. Vi får väl se.

Får se oxå hur det blir med hans öga om det blir värre eller bättre. Han ska i alla fall inte få gå ut förrän han har ett nytt halsband.

2 kommentarer:

  1. Åh...kanske ett besök hos veterinären? *orolig*

    SvaraRadera
  2. Mot veterinären!!!!
    Stackarn!!!
    Njut av lördagen!
    Kram

    SvaraRadera