måndag 4 oktober 2010

Så var dagen här då. Den 37'e årsdagen. Känner mig faktiskt lite gammal. Särskilt efter att jag kommit på att mamma fyller 70 i slutet av månaden. Tänk er - 70 år!
Men hon är ju min mamma och hon är inte 70, hon är... ... mamma helt enkelt ;)
Och är lille mor 70 så är det ju helt naturligt att jag är bara lite gammal, eller?
Hur som helst.
Så här såg det ut i morse när familjen kom in med paket, blomma, ljus, flagga och allmän skönsång.


Korten som togs innan är inte representabla ;)
Det syns väl hur trötta Thim Tonåring och Samuel Morgontrött är!? Hi, hi!!!


Marcus hade köpt en underbar ros till mig. I och för sig fick jag den redan i lördags, men tills idag hade ham pimpat den med en liten hjärtformad lapp där det stod "Älskar dig så". Goa' underbara honom :)
Efter det började en skattjakt! På baksidan av lappen stod det nämligen att jag skulle leta upp lapp nr 2.
"Till två ska du gå. Stort, vitt och kallt." Så det var bara att traska vidare till kylen :)
Där fanns nästa lapp :)
Och så höll det på i 9 lappars tid. På varje lapp stod det något gulligt, härligt, romantiskt på framsidan och på baksidan ett litet rim om var nästa lapp fanns.
En "lapp" fanns inne på facebook ;)




Ute i förrådet var den sista lappen och även paketet.




Det var en jacka jag spanat in på Inter Sport. En skaljacka som jag kommer attt ha mycket glädje av. Är jätteglad för den och har redan testat så att den håller måttet :) och det gör den :)
Varm och go!
Jag fick även en liten visp som jag kan skumma min mjölk till kaffet med. Mmm... me like :) Och ett par mystofflor. Jag fryser alltid om fötterna och de gamla är det stora hål i så ett par nya var helt rätt.
I fredags fick jag ett kort av lilla mammsen och kors i taket så öppnade jag det inte med en gång utan sparade det till idag. Där står olika saker som hänt just på dagens datum.
Jag kan t.ex. meddela att
  • den nederländske konstnären Rembrandt avled den 4 okt 1669
  • Janis Joplin hittades död efter en överdos den 4 okt 1970
  • Sputnik 1 sändes upp av Sovjetunionen den 4 okt 1957
  • kanelbullens dag är just den 4 okt
  • den svenske kungen Karl IX (1604-1611) föddes den 4 okt 1550 och likaså Ulf Adelsohn (politiker) fast den 4 okt 1941 samt den amerikanske författaren, skådespelerskan och pruducenten Jackie Collins firar idag (1939)
De här datumen är ju inte särskilt relevanta för mig eftersom att det idag är en alldeles speciell dag

*min födelsedag*



2 kommentarer:

  1. Men oh, jag missade ju (lite mycket här nu).
    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Men hallå där,först ett jättegrattis i efterskott. Och sedan HUR FASEN LYCKAS DU SE SÅ FRÄSCH UT PÅ MORGONEN? hahaha jag skulle aldrig kunna lägga ut morgonbilder på mig i bloggen;)

    SvaraRadera