fredag 15 oktober 2010

Den här dagen började alldeles underbart med en mysstund i soffan med lillprins och välling :) Johanna satt oxå där alldeles nära och bara myste. Så härligt att känna doften av barn.
Och när jag tittade ut såg jag det här...


... solens första strålar som fastnade på träden och buskarna så att det brann i dem. Det är riktigt mysigt att sitta och mysa med två av mina skatter samtidigt som solen skiner så vackert. Livskvalitet!
Efter att ha lämnat Jojo på skolan började vi att gå mot dagis jag och Noah. Det är så roligt att se vad han hittar på under tiden. Idag såg vi inga kaniner, vilket han påpekade flera gånger genom att säga "boota" samtidigt som han slog ut med armarna/händerna. Dom sover nog menade jag på och då började han att snarka och lägga huvudet på sne för att visa att så är det säkert. Min snuffe ;)
Sen såg vi bussar som vi vinkade till och lastbilar som var "stooa".
När han väl var lämnad cyklade jag vidare för att sola. Jätteskönt en sval morgon som den här.
Inom i affären på vägen hem för att köpa bröd till min frukost och lite mjölk så jag kan göra en cappuccino. I kön till kassan ringer telefonen och det är jobb. Jobb!?
Var ju inom igår - saknar dom mig redan ;) Nä, fotografen var där och dom ville ta ett gruppfoto av oss personal på avdelningen. Undrade om jag kunde komma ner inom en timme.
HJÄLP!!! En timme! Och jag som stod i en kö, solsvettig och med flottigt hår. Efter en snabb överläggning kom jag dock fram till att jag inte hinner :(
Men... på vägen hem så tänkte jag att jag ska ta en snabbdusch och sedan åka ner ifall klockan inte är mer än 9:40
Brukar ni oxå utmana er själva så?
Jag kom hem 9:45 så det körde sig. Men egentligen gav jag inte upp förrän klockan passerat 10:30
Knäpp jag är!
Så först nu kan jag stressa ner och inse att jag var helt knäpp som stressade upp mig fast jag bestämt att inte cykla ner.
Sån't här kan göra mig knäpp!
Vad är det som gör dig knäpp?
Jo, jag kan bli knäpp av annat oxå: Ok då! Knäppare ;)

5 kommentarer:

  1. Jag blir knäpp när det jag säger här hemma inte fastnar på hårddisken hos resten av familjen!!

    SvaraRadera
  2. haha. förstår dig. blir knäpp av många saker. ofta när jag inte får riktigt som jag vill. :-)

    ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Ja sådant kan man bli mer än knäpp av,varför ens försöka när man vet att det inte kommer funka. Man bara stressar ihjäl sig för att ändå inte hinna. Men sedan jag började på min Mindfulness så har jag försökt sortera bort allt sådant. Allt som ger mig fel magkänsla och stressande saker tom, personer är bortsorterade ur mitt liv.Det enda jag tampas med nu i stort sett är mina huggormar till barn. Men dom är tonåringar så föhoppningsvis går det över innan mitt hår ramlat av. Önskar dig en skön helg,det ska jag försöka ha.

    SvaraRadera
  4. jag kan bli knäpp av att ha knäppa ungar men en knäpp mor så vad kan man vänta sig???????????
    Knäppa kramar från mor

    SvaraRadera
  5. Jag blir knäpp av Örebros bilförare.. De kan inte köra.

    SvaraRadera