måndag 25 oktober 2010

Här har ni mig igen ;) Känner ni igen mig? Efter en tur till frissan förra veckan blev jag rosa/lila i håret. Skulle göra ljusbruna slingor men eftersom mina toppar var så solblekta reagerade de med färgen och resultatet blev att håret skiftade i rosa/lila. Inte så charmigt om ni frågar mig. För att rätta till det var frissan tvungen att göra mig röd och sedan la hon lite ljusa slingor i det. Det blev väl rätt ok men jag är absolut inte nöjd. Men håret måste få vila ett tag nu men så fort det bara går blir det nya ljusa slingor så att jag blir blondin igen ;)
Helgen här hemma har verkligen varit lugn. Noah har varit lite småkrasslig med hosta framförallt på nätterna och mest natten till fredag. men han har inte varit riktigt i topp så därav en lugn helg. Och det behövde vi nog alla.
I lördags var jag hos frissan för att rätta till håret, Anna var här och passade Noah under tiden eftersom Marcus var på dagis och fixade. Det finns (eller ska kanske skriva fanns) en båt på Noahs dagis som stått där i evigheter. Det var en riktig båt som var nedgrävd i sanden men därför har den oxå murknat helt. Den har renoverats vid några tillfällen men nu togs beslutet att det inte gick mer och därför så var det ett gäng som grävde bort den i lördags. När Marcus kom hem så slappade vi ett tag innan Thim kom för att börja måla om på sitt rum. I födelsedagspresent fick han nämligen en renovering av sitt rum. Han har valt att måla fondvägg i mörkgrått och det blev skitsnyggt :) När vi väl börjat måla insåg vi att det var ännu snyggare att ha fondvägg på en och en halv vägg. Så nu är det grått på fönsterväggen oxå men bara fram till fönstret. Igår målade han och jag färdigt så när han kommer idag blir det till att dra bort alla tidningar som skyddat golvet och sen stada av lite innan det är färdigt. Han ska få nya gardiner och nytt överkast oxå innan det är helt färdigt.
Söndagen avslutades med räkor :) Älsklingen skalade (jag gillar inte att skala) alla räkor och gjorde lite fint med dem, rostat bröd och lite räkgegga (gillar jag inte heller) och martini till det (vita vinet var slut). Jag tände ljus och så tittade vi på en bra film. Seven pounds, en superbra film som alla bara måste se! Den är lite sorgslig men superbra.
Efter en snabb dusch somnade jag gott på Marcus arm :)


Visst ser han intresserad ut ;)

Älsklingens fint dukade bricka :) love!!!





4 kommentarer:

  1. Synd när färgningen misslyckas hos frissan. Hänt mej oxå ett antal ggr. Men bara att färga över. Tycker du passar med färgen på bilden!

    SvaraRadera
  2. Räkgegga är ju jättegott! Vill nog ha dig blond.... ;-)

    SvaraRadera
  3. Du é faktiskt fin i håret så här med,
    men det tycker väl alla mammor om sina barn.

    SvaraRadera
  4. Åh vad gott.

    Och du, jag gillar den nya färgen. :-)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera