onsdag 20 oktober 2010

Så strular bloggen igen :( blir så trött på det!!!
Hinner inte med så många inlägg just nu pga mitt skolarbete. Har suttit med mitt projektarbete nu i tre dagar och äntligen är det inskickat för handledning. Yeaj!!!
Tyvärr kommer det mera direkt så det blir förmodligen lite tunt med inlägg ett tag framöver oxå :( Men ni får gärna titta inom och peppa mig. Det behövs!
Just nu faller den första snön utanför fönstret. Eller egentligen är det ju mest blaskigt ska jag erkänna. Och det är 3 grader varmt så det lär ju inte bli så långvarigt om jag får säga vad jag tror.
Har pratat med min käraste syster yster tidigare idag. Det är så underbart att ha en syster att hitta på bus med nu när lille mor går och fyller 70 ;) Kan tyvärr inte berätta mer just nu eftersom gamlingen har för vana att titta inom här allt som oftast ;)
Lovar dock att uppdatera i sinom tid.
I eftermiddags var jag på utvecklingssamtal med tonåringen Thim och till min glädje har han vänt från att knappt vara godkänd i många ämnen till att vara det i alla utom ett. Är så glad för att han hittat lite motivation någonstans. Det är inte lätt! Kommer ihåg hur skoltrött jag var själv i nian. Tog en paus på 1,5 år innan jag började på gymnasiet. Men hur kan jag ge honom mera motivation? Har provat det mesta tror jag. Både belöningar och straff och allt där emellan känns det som. Vad gör ni som har tonåringar vars motivation tryter? Ellar någon kanske kommer ihåg vd som motiverde dig själv när du var ung och gick i skolan? Jag behöver tips!
Nä, nu känner jag att sängen kallar. Det tar på krafterna att skriva hela dagarna :)
Sov gott vänner!

1 kommentar: