torsdag 9 september 2010



Så här ser jag ut idag ;)
Lite plattare hår än vanligt. Vad tycker ni? Kan jag ha det så här? Till vardags i alla fall?

När jag hämtat Noah-liten från dagis (jo, jag säger dagis) så frågade jag honom om han ville rita. Och det ville han. Han var helt med på noterna. Först var det jättespännande men efter en stund var det så mycket roligare att rada upp kritorna och lägga dom i någon sorts ordning som bara han förstod.


Visst är han fin min lillprins :) Se vilken fin profil han har på den här bilden :) Snuffe!

Igår var älsklingen uppe i det där huset igen och kom hem med bland annat en gammal visp. Den har fått sin plats på den fina hyllan i köket.


Här står den väl bra?

Efter maten ikväll var vi ute på en liten kvällspromenad. Noah knatade på helt själv eftersom vi lämnade vagnen hemma :) Han är så duktig!
Det är något speciellt att vara ute och gå med små barn. Dom upptäcker så mycket som man som vuxen annars kanske missar. Till exempel upptäckte Noah en massa saker idag. Allt från kaniner och myror på en trädstam till att hoppa från små kanter och stenar samt att det är superroligt att åka kana från den stora klätterställningen. Han tycker oxå att det är härligt att ställa sig nära, nära flaggstången som står vid ingången till vår gård.
Har ni provat det? Nästa gång ni går förbi en flaggstång så ställ er riktigt  nära och "krama" den och bara titta uppåt. En härlig känsla :)
Hoppas ni haft en lika underbart härlig kväll som jag!

9 kommentarer:

  1. Till vardags? Du är ju jättefin,duger när som helst. Låter kul det där med flaggstången,vi ska ju öva från Mindfulness kursen att göra saker ur ett barns seende så det måste jag ju prova då;)

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin i den frisyren! Passar jättebra med glasögonen med!

    SvaraRadera
  3. Hehe undrans om folk tycker jag är konstig om jag antastar någon flaggstång på travet i helgen;)haha

    SvaraRadera
  4. Klart du kan, jättesnyggt!! :-)

    SvaraRadera
  5. Det är väl inget konstigt med det ;)

    SvaraRadera
  6. du är jättefin i håret men det är farligt för mig att se din frisyr, får mig att vilja klippa av mig mitt hår som jag kämpat så med att få lite längre. Jag tycker däremot inte att du är dig lik på den lilla bilden, där får jag för mig att du är mörkhårig...jag har ju inte ens träffat dig så vilket härligt svammel från mig haha

    Vilka skatter din man hittar, var får man tillgång till ett sånt hus?


    kram Karin

    ps. jag har inte testat att krama en flaggstång, ska komma ihåg att göra det nästa gång jag går förbi en ;-)

    SvaraRadera
  7. DU är lika SNYGG som vanligt !!!
    Idag ska vi åka till Hällevik. En av tjejerna kommer från Sölvesborg....

    ÅH, vad mkt fint din älskling hittar i den där huset. Finns inga gamla böcker eller notbald jag kan ha till mitt pyssel där??

    HA EN TREVLIG HELG !!
    Kram Petra mäc-mäc

    SvaraRadera
  8. DU! Det är ingen visp!!! Det är världens bästa smörkärnare!!! Häll i grädde och veva runt tills det blir smör! Min mamma och pappa har exakt en sån där, som gör eget smör i den när dom ska lyxa till det!

    Och Snuffe är urgullig!!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera