torsdag 13 oktober 2011

Uppdatering och bildregn


Den 8 oktober, 2011, kom hon till världen.
Den mest bedårande lilla lillfia.
Hon föddes kl. 16:54, var 4250 gr tung och var 52 cm lång.
Förlossningen var smidig och enkel med hjälp av stöttning från Marcus och en del lustgas ;)
tyvärr ville inte hela moderkakan komma ut
vilket resulterade i en del blodförlust
och operation för min del.
Vi mår dock båda bra idag och är hemma och myser nu.
Skriver lite mer en annan dag.
Tyvärr kommer jag inte att lägga så mycket fokus här
eftersom mest fokus är på lillfia och familjen,
tätt efterföljt av examensarbetet :(
Här kommer ett bildregn.
Sista magbilden, 4 dagar kvar.
Pappas sista magpuss, 4 dagar kvar.
Marcus ville föreviga mitt grepp om lustgasen
och de sxigaste av alla trosor ;)
Lillfia är ute och nästan 50 min,
får en puss innan jag rullas till op.
Pappa och lillfia medans jag är på op.
Medans jag opererades fick Marcus fika själv :(

Som jag längtade efter det här på uppvaket.
Noah tyckte det var lite läskigt
med mammas "nålar" och ville inte riktigt
kramas som vanligt :(
Magen dagen efter lillfias entré,
lite mindre men mycket kvar att jobba på.
Stolt, nöjd och glad
nybliven mamma :)
Lyckliga stora storasyskon :)
Johanna har äntligen blivit storasyster till en lillasyster,
en hög önskan.
Lite ok är det nog ändå att bli storebror vid 16 ;)
Samuel och lillfia
Efter två dagar vågade den nyblivna storebro'rn
äntligen hålla sin lillasyster.
Dags för hemfärd.
Undras just vem som är stoltast, far eller son?
Lillfia får en ingående och nära
inspektion av storebror.
Noah övar matning på sin alldeles egna lillfia.
Lillfia 4 dagar gammal och redan syskonens favorit :)

13 kommentarer:

  1. Å så skönt att allt gick bra!!! Och jätte roligt att få se och läsa! Super söt liten tjej!!! Stort grattis till stolta familjen!
    Njut nu och ha det så bra!
    Många kramar!
    / Frid_is

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder att se. Nu längtar jag inte mindre direkt. :)
    Kul att se din stora dotter också, hon är väldigt lik dej. :)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Underbart att se alla bilder. Och Noah är ju för söt med sin lillasyster. <3 tråkigt att det blev OP och blodförlust men jag hoppas att du är på benen nu och återhämtat dig bra. kram

    SvaraRadera
  4. Grattis och helt underbart att du fick en till liten tjej!! Supersöt var hon ju! Hoppas du mår bra efter operationen. kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt! GRATTIS till hela familjen! Jag har varit inne och tittat flera gånger om dagen och blivit mer och mer orolig. Skönt att se att allt gått bra!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Åh, tack för att du orkar dela med dig av alla bilder. Så ljuvligt att se.
    Kramar i massor från Petra, Patrik, Maja och Erik.
    Mäc-mäc...;-)

    SvaraRadera
  7. Grattis till dottern, blir det Fia? Precis som karinlinnea har jag varit här flera ggr o väntat på din uppdatering. Måste bara säga att du ser så fräsch ut för att precis fött barn och bilden på magen dagen efter, typiskt dig;-) (säger jag som aldrig träffat dig irl haha)

    Ta hand om dig o familjen<3

    Många kramar Karin/villhabarn

    SvaraRadera
  8. Åh, så underbar hon är! Stort grattis till hela familjen! Var riktigt orolig till slut när uppdateringen dröjde - kändes så olikt dig. Så lättad att det gått bra - det kom faktiskt några tårar. Hoppas du återhämtar dug snart och får den hjälp du ev behöver. TACK för att du delar med dig av alla fina bilder på din härliga familj, jättefin är ni hela högen!
    Kramar i massor från Busan

    SvaraRadera
  9. Vad underbart! Grattis!
    Skönt att höra att allt gått bra och att ni nu är hemma och myser hela familjen, började bli riktigt orolig här.

    Underbart att få se alla bilder!

    Njut nu!

    Annika

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder och visst syns det att alla 4 Lillfias storasyskon är stolta och glada. Jag med, jag längtar till att få krama alla ungarna.

    din lilla mor

    SvaraRadera
  11. G
    R
    A
    T
    T
    I
    S

    Sitter här med tårar i ögonen.
    Alldeles alldeles uuuunderbaaaart!

    TACK för att jag fick vara med lite genom alla fiiina bilder!!!

    Ta hand om dig och hela din stora familj!!!!
    Varma lyckokramar!
    Eva

    SvaraRadera
  12. Tårarna skvalar över och rinner ner på datorn.
    Så härligt att allt gick bra. Oj vad hon ska bli ompysslad. Tusen kramar till er från mig/Fia.

    SvaraRadera