lördag 4 september 2010

Idag har Marcus varit och hjälpt sin bror att röja i ett hus hela dagen. Huset är väldigt förfallet och ligger mitt ute i ingenstans. Det har dessutom stått tomt i 13 år, fattar ni hur mycket spindelnät det finns där. När han kom hem hade han med sig en present till mig...


Voila!!!

Visst är den snygg? Jätteläcker tycker jag. Ska bara byta knapparna i den, för dom var inte så fina.
Han tog även hem några plåtlådor eftersom han vet att jag gillar det.


Fina, eller hur? Lådan längst bak till höger är en exakt likadan som vi hade hemma när jag var liten. Tyvärr diskade min mamma den i diskmaskinen, vad tänkte hon på, så att all färg försvann.
De luktar mög, men ska nog bli fina och doftfria så småningom.
Kanske någon som har ett tips på hur jag ska göra?

2 kommentarer:

  1. Hej på dig din snygging! Vilka fina saker. Jackan var ju ursnygg och burkarna så himla fina !! Har tyvärr inget tips om vad man ska göra för att få bort lukten...är det inte ättika man ska ha mot rök ? Kanske funkar måg "mög" med ??
    Kramkram o mäc-mäc !!

    SvaraRadera
  2. Jätte fina burkar. Avis! Läste någonstans att man skulle sätta en liten skål med ättika i skåp om det luktade mööög, kan kanske funka på burkar med?kram jenny krook

    SvaraRadera