måndag 6 september 2010

Nu kanske ni tror att vi hade en alldeles underbar tur i Bokskogen igår? Men, se, det hade vi inte!
Det visade sig nämligen att hela Malmö var där igår. Parkeringen var full, det var bilar överallt. Det fanns till och med parkeringsvakter! I skogen. Hallå!?
Snart ska man väl betala i en sån där apparat oxå när det är dags att parkera.
Är det inte meningen att det ska vara rofullt i skogen? Att man ska kunna strosa fram osört?
Att det ska vara tyst i skogen?
Så var icke fallet! Det var folk precis överallt. Jag får lite spel när det är så. Gillar det inte alls!
Jag kan ju tycka att det är lite jobbigt en vanlig söndagsförmiddag att vara där när man möter några andra som oxå är ute och söndagsstrosar. Visst några stycken är helt ok, men inte hela j-a Malmö!!!
Förstår ni hur mycket folk där var!? Och en massa jippon som jag hade klarat mig alldeles utmärkt utan. Teater för barnen, stånd med info om allt möjligt från Friluftsfrämjandet till Ur- och skur-förskolor och STF och viltolyckor. Jo, det är sant!
Till och med en baja-maja hade de satt upp där mitt ute i skogen! Och inte kunde vi gå i vår egen takt heller. Antingen höll vi på att gå på andra eller så blev vi "omgådda" av andra.
Nej, tacka vet jag mina barndoms skogar där det fanns "lana-stenen" att stå på helt barfota och alldeles mjukt. Och framför allt: tystheten runtomkring!
Det kommer absolut att dröja innan jag ger mig ut i Bokskogen igen!

6 kommentarer:

  1. Nä, det ska vara tyst och mysigt, så när man hör att kvistar bryts så skiter man nästan ner sig för att man tror det är en älg!!

    SvaraRadera
  2. Stånd i skogen!?
    Det måste vara något specifikt för Skåne, här har vi aldrig såna i skogarna.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med. I skogen ska det vara tyst. Mindfullnes.

    SvaraRadera
  4. Välj inte skogensdag nästagång ni åker dit;))
    "lillafrun"

    SvaraRadera
  5. Härligt, ja på helgerna så ska alla till skogen som aldrig annars är där! Det värsta var när vi hade hund och alla helgjoggare som gjorde ifrån sig i skogen efter att dem hade varit ute och festat dagen innan, hnden rullade i det... BLÄ! Bra med bajamajor istället då;)

    SvaraRadera
  6. ni får ta en annan skog till helgen så kanske ni får var ifred?

    SvaraRadera