torsdag 2 september 2010

Igår kom det post från Jultidningsförlaget. Det innebär att Samuel nu säljer jultidningar :) Han är superduktig och har sålt för mer än 2000 kr på två dagar :)
Min lille pojke, ska han bli en försäljare tro ;) Nej, inte någon dörrförsäljare i alla fall om jag får be ;)
Så här stolt är jag han i alla fall...


... ligger och väljer premie från den gruppen han är i just nu. Känner jag honom rätt så skulle han vilja ha något ur varje grupp ;) Är det någon där ute i syberspace som vill köpa av honom så säg bara till för det kan fixas via nätet nu för tiden. Det gick inte när jag var liten och sålde.
Samuel blir jätteglad i så fall :)

Jag har varit i skolan idag igen och därmed fortsatt min kurs i "Lyssnandets Pedagogik", av mig kallad LyP.
Är indelad i grupper nu där vi ska arbeta hela terminen. Första uppgiften är att fånga ett lärande. Här ska vi fotografera ett barn som t.ex. lär sig att skriva sitt namn. Tre bilder ska det vara och utifrån gruppens alla individuella bilder ska det väljas en bildserie som vi ska redovisa. Det låter väl intesvårt? Har redan en tanke faktiskt. Eftersom jag inte arbetar för tillfället så krävs det ju lite mer planering. Jag kan ju inte bara traska runt i barngruppen hela dagen med kameran i högsta hugg så jag ska helt enkelt ta Noah som ett A-exempel. Eller vad tycker ni?
I min andra kurs, "Reggio Emilia" (av mig kallad Reg) så ska samma sak göras men med bara ett fotografi. Det blir lätt som en plätt för mig ;)

Annars tycker jag att allting rullar på här hemma. Noah skriker igen när jag lämnar honom på dagis. Samuel landar i TV-soffan fram emot kvällen.  Thim har, som vanligt, inga läxor. Johanna trivs (som förväntat) i skolan och mannen har svårt för att komma i tid till kvällsmaten ;)
Antar att vi är som vilken vanlig svensk familj som helst, bara med en lite knäppare mamma.

Som idag till exempel! Jag, Thim och Samuel sitter kvar och pratar efter maten. (Noah och Marcus är ute och hoppar och Johanna har gått in i duschen.) Vi börjar prata om julen och att vi skurit ner på klapparna rejält och istället satt in pengar på semesterkontot. Beslutar oss för att göra det i år oxå och att vi kanske kan resa till Grekland så småningom. Jag påpekar att det är lika dyrt att åka till Glekland (!) en vecka som till Thailand i tre veckor. (Med tanke på mat och uppehälle.) Samuel hörde inte riktigt vad jag sa och helt plötsligt säger jag att det är dyrare att äta i Danmark(!). Hallå!!! Vad fick jag det ifrån???

Snälla! Säg att ni gör likadant! Ibland, i alla fall!

1 kommentar:

  1. Oj vad du kämpar på med ditt pluggande,duktiga du. Ha en skön dag;)

    SvaraRadera