tisdag 21 september 2010

Det blåser, hårda vindar
rakt i ansiktet
Tårarna rinner från ögonvrån
och det är prickigt av droppar på glasögonen
Händerna blir kalla av
vind
blåst och
kyla
Regnar... fina, tunna droppar
det lägger sig som en slöja över ansiktet
Jag behöver inte vara nära
nära allt det där utanför
Slöjan skärmar av mig
Skönt
Fortsätter framåt
Min kalla hand
på ett ännu kallare handtag
En tung grind som smäller upp
Tunga droppar nu
från träden
En kommer precis mellan
kinden och glasögonen
Mina steg krasar
mot blött grus
Värme
Sätter mig ner
och känner den
Värmen
Ett par knubbiga armar om min hals
och en varm liten näsa
som kittlar
Underbara dofter
når mig
Underbara dofter från min
lilla prins
Det pussas, mjuka pussar
rakt i ansiktet

2 kommentarer:

  1. Du diktar ju så underbart. Som en vacker visa.Titta gärna in till mig och se mitt höstpyssel jag gjort idag, av det underbara som bara hösten kan ge.Jag är supernöjd!

    SvaraRadera