lördag 25 september 2010

Idag har den årliga städ- och fixardagen på Noahs dagis gått av stapeln. Klockan 10 samlas alla och tar tag i saker som att torka lister, putsa fönstrena, dammsuga soffan, sopa sanden tillbaka till sandlådan och så vidare. En rätt så gemytlig dag egentligen. När alla stadat färdigt, fram emot halv tolv-tiden så blir det buffé! Alla har tagit med sig något gottigt att äta och så ställs det upp på ett bord och det blir buffé! Gott!!!

Noah var rejält trött när vi kom hem vid strax innan 13 så han försvann direkt isäng. Trots att farmor Maggan var här. Marcus är sämre igen och satt och andades vattenånga med Vicks i. Kommer ihåg den doften se'n barndomen :) När Maggan gått så gick vi oxå och la oss. Jag har legat vaken mer eller mindre sedan 5 imorse så jag var oxå rejält trött. Noah vaknade till när jag skulle lägga mig så jag tog upp honom och la honom brevid mig i sängen. Mys :) det är så himlans härligt mysigt att snusa barn :) blir alldeles varm ända in i hjärtegropen av det :)

Nu på eftermiddagen har jag fixat iordning alla våra fotografier som vi ska hänga upp. Var ju på IKEA igår och handlade ramar till det. Så nu är det gjort. Marcus hittade även en gammal tavla i det där huset han och hans bror rivit i, en underlig tavla på en underlig kvinna. Se själva...


Jag gillar den på något underligt vis. Mycket underligt där kände jag ;)
Hur som helst har den fått ett nytt hem i en svart ram. Nu återstår bara att att hitta rätt plats åt den.
Vad tycker ni? Gillar ni den?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också om den. Mystisk och fin på samma gång. :-) Ha en fin lördag kära du!

    SvaraRadera
  2. Väldigt mystisk och murrig.. Men mysig! Kommer bli superfin!

    SvaraRadera