tisdag 28 september 2010

En alldeles vanlig morgon kan se ut så här hemma hos oss.
Klockan ringer 07:00 och då går jag upp direkt. Marcus är redan uppe och Noah oftast vaken i sin säng. Sotter och "snackar" för sig själv :)
Jag väcker alla de andra barnen och går se'n in på toaletten för att göra mig iordning = ta på lite färg på ögonen så de vaknar till lixom ;) På med kläder och sedan inom till barnen igen. Samuel och Jojo är då oftast alltid redan ur sängen. Värre med tonåringen som älskar att ligga och dra sig alldeles för länge. (Just idag är han hemma med ränneskita.)
In och hämta lillprins om inte Marcus redan gjort det och ner och byta och fixa välling. Samuel slinker in på toa för tvätt och Jojo myser oftast ner sig i soffan någon minut innan det är påklädning. Jag har tagit fram kläder till henne och de åker på framför tv'n och hon borstar även håret där.
Sen frukost! Alla utom Thim sitter oftast tillsammans och äter. Efter det är det tandborstning som gäller och se'n är vi färdiga :) Så oftast hinner Jojo med lite tv till innan vi ska gå, till hennes stora förtjusning! (Tv'n alltså.)
En ny dag börjar oftast, näst intill alltid med en lugn och harmonisk morgon där det finns tid.
Det tror jag är en del av en bra dag!

4 kommentarer:

  1. låter som ni har det lugnt och skönt på morgonen. Min klocka ringer redan kl 6 (och ibland även 05.30) men jag vill gärna hinna duscha på morgonen plus att vi åker hemifrån 7,20.

    Såg ditt inlägg, vet inte vad som händer på bloggen. Däremot är det en massa mysko mail på min hotmail adress som är kopplad mot bloggen. Ska försöka ta en titt på det där.

    Ha en bra dag!

    kram

    SvaraRadera
  2. Verkar ju gå lugnt till vetja! Inte som för mej som stressar som en dåre och äter ne macka medan jag fixar frillan... eftersom jag inte stiger upp i tid.

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar morgon!!

    SvaraRadera
  4. Åh så lugnt och härligt.

    Och förresten...jag är våg. :-)

    SvaraRadera