torsdag 6 januari 2011

Min dag

Min dag började strax efter 8 när jag gick upp med Noah. Som vanligt var det välling och kaffe i soffan. Nä, inte i soffan - ni fattar ;) Frukost med hela familjen faktiskt och sedan körde jag Marcus, Johanna och Noah till Burlövsbadet. Medans de badade var jag och Samuel och handlade till kvällen.
När alla var hemma igan var det lunchdags och efter det plockade jag undan här hemma medans Marcus dammsög. En stund till en kopp kaffe och bok hanns med efter att jag dukat bordet för kvällen, men se'n var det dags att fixa med kycklingen. Maten lagade jag och Marcus tillsammans (mest han) och gästerna kom vid 17-tiden. Trevlig och god middag och en glad och nöjd Johanna.
När det var dags för gästerna att åka hem passade vi på att gå ut alla och tända en asiatisk lykta för födelsedagsbarnet. Kvällen avslutades i soffan med en film på tv. Mysigt att gosa ihop sig fyra stycken där. (Noah sover och Thim spelar dator.)


Det jag kommer ihåg av idag är:
- Hur mysigt Noah gosar in sig mot mig när hans välling är uppdrucken och hans små varma händer mit min underarm.
- Marcus kyss i nacken när jag fixar i köket.
- Johannas min när hon säger att hon aldrig vill lämna mig.
- Samuels lycka när det visar sig att posten är öppen så att vi faktiskt kan hämta ut hans nya mobil, premie från jultidningsförsäljningen.
- Thims skämtröst när han säger "hej" när han kommer hem.
- Samuels och min mysstund i soffan, han med mobilen och jag med min bok.
- Noahs god natt-puss.
- Thims leende när kycklingen är sådär god som bara hans mamma (jag) kan få den :)
- Johannas glädje när jag berättade att hon och Marcus och Noah skulle åka och bada.
- Marcus smekning i mitt hår.
- En väns fina ord om kärlek :)
- Familjen samlad i skenet av levande ljus.
- En främlings leende i affären.
- Mammas röst i telefonen :)
- Vännens sms om ingenting egentligen, bara en hälsning för att skriva något mellan raderna :)

Tack alla för en underbar dag!!!

1 kommentar:

  1. Åhhh allt låter perfekt. Håret på mina armar står rakt ut och det pirrade till någonstans när jag plötsligt drömde att jag fick en kyss i nacken av "någon". Mohaha jippi äntligen helg;)

    SvaraRadera