torsdag 13 januari 2011

Den här veckan

Hmm... nu ska vi se!
Måndag - vaknar förvånansvärt snabbt med tanke på att jag bara sovit knappt 5 timmar. Upp och fixar mig iordning och sedan kaffe och tidning i ett tyst hus, me like. Noah vaknar och jag fixar välling till honom, myser i soffan framför Boli. Noah följde idag med mig till mitt dagis för att hans eget var stängt, de hade planeringsdag. Det fungerade bra att ha honom med, men efter lunch är han supertrött. Väl hemma så fick han sova. Jag somnade visst oxå ;) Börjar på middagen strax innan halv sex och vi äter tillsammans med Marcus när han kommit hem. Sedan rusar älsklingen iväg, han fridyker alltid på måndagar. Noah lägger jag vid halv nio och sedan är det tv och dator.
Tisdag - Idag är det superjobbig att gå upp, snozar hur många gånger som helst. pallrar mig till slut upp ur sängen och gör samma som igår. Idag lämnar Marcus lillprins på dagis och jag cyklar själv iväg till  mitt. Har en bra dag där och åker till ett annat dagis för att filma till skolan. Hämta Noah och han får bada. Börjar fixa med middagen som vi snabbt äter när Marcus kommit hem. För sedan ska vi iväg och handla. Fixar födelsedagspresenten till kollegan som fyllde år i onsdags och handlar även mat. Hem och få Noah isäng och efter det lite dator och tv (igen) men även lite plugg.
Onsdag - Samma som igår morse, svårt att gå upp idag oxå. Har en bra dag på jobb och efter det landar jag med datorn i knät. Fixar iordning lite grejer inför den nya kursen i skolan. Beställer böcker och laddar ner annan litteratur. Hämtar Noah strax efter 15 och vi åker hem och äter lite frukt. Myser med böcker och leker lite innan jag fixar med middagen (igen) och även idag äter vi snabbt så vi sedan kan åka och hälsa på Marcus mormor som ligger på sjukhuset. Noah är på sniskan så det blir ett lagom långt besök. Noah åker i säng rätt så omgående när vi kommit hem och jag och Marcus hamnar framför tv'n i väntan på 1'ns nya serie, Biblotekarien (?). Tidigt i säng.
Torsdag, idag - Idag var det om möjligt ännu svårare att komma upp. Jag känner mig ännu tröttare :( Marcus och Noah iväg till dagis och jag som vanigt iväg till mitt. Dagen går snabbt och nu sitter jag här hemma framför datorn. Ska fixa lite med skolan så jag är mer förberedd inför lördag då jag och Camilla ska plugga. Blir en lugn och tidig kväll om jag får bestämma.
Fredag - Kommer förhoppnngsvis att vakna piggare och ha en bra dag på jobb. Sola efter och sedan kanske in till sjukhuset för att hälsa på Marcus mormor. Hämta lillprins lite tidigare än de andra dagarna och sedan är det fredagsmys :) Älsklingen fridyker väl som vanligt. Just det! Måste dammsuga oxå eftersom Camilla kommer imorgon
Lördag - Kanske sovmorgon, annars imorgon. Camilla kommer vid 10-tiden och då äter vi lite frukost innan vi sätter igång med vårt pluggande. Vi ska göra en PP-slinga som ska redovisas på måndag eller tisdag. Blir förmodligen sittande hela dagen. Marcus och Noah får hålla sig borta. På kvällen hoppas jag på en god middag och kanske lite vin och mys med älsklingen.
Söndag - Sovmorgon om jag inte fick det igår. Plugg med Camilla om vi inte blev färdiga igår. Kanske hälsa på Marcus mormor och om det är fint väder blir det defenitivt en promenad någonstans. Marcus fridyker på kvällen så det blir tidig middag.

Ja, det är den här veckan. Så långt som den kommit och så som jag planerat att den ska bli.
Hade önskat att alla mina barn var här och hade önskat att jag fått lite fler sömntimmar (hittills iaf). Nu återstår att se om det blir som planerat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar