lördag 22 januari 2011

Det här upprör mig

Det finns många saker som upprör mig. Allt ifrån värdsliga saker till personliga saker. Eftersom det här är min blogg så tänker jag berätta om en händelse som upprörde mig.

För flera år sedan var jag och mina dåvarande två barn (Johanna låg färdig i magen) ute för att handla julklappar. Vi körde ner i ett garage till ett shoppingcenter här i Malmö för att parkera. Men det skulle jag aldrig ha gjort för där var proppfullt med bilar. Jag körde varv på varv i hopp om att komma i rätt ögonblick när någon lämnade sin parkeringsplats och då helst en familjeplats såklart.
Efter säkert 15 minuter i en immig, varm bil såg jag hur en familj, familjeparkering :) packade in sig i bilen för att köra iväg. Det tog ett tag så jag stod väl där och blinkade i någon minut innan hela familjen var inne.
Skulle precis svänga in på p-platsen när en annan bil snabbt som attans swischar förbi och tar min plats!
Fattar ni! Han tar min plats!
Jag krånglar mig ut ur bilen och går fram till bilen och ser att det inte ens är någon familj som tagit min p-plats.
Det är en gubbe i 50-årsåldern som snott den rakt framför ögonen på mig! Ja, GUBBE!!!
Jag blir vansinnig och skäller och gormar på honom och han visar inte ens för fem öre att han lyssnar och när jag till slut säger:
- det syns ju att du har en dålig dag som inte ens lyssnar och om det hjälper dig att må bättre genom att ta en höggravid kvinnas parkering efter att hon väntat i 15 minuter tillsammans med sina två barn så var så god!
Vet ni vad han gör då? Jo, utan ett ord sätter han sig i bilen igen och backar ut så att jag kan ta p-platsen. Antar att han skämdes rätt så rejält och det skulle han göra oxå tycker jag.
Det här upprörde mig!

3 kommentarer:

  1. BRA gjort av dig!
    Gubbar fattar ibland lite trögt och då måste man helt enkelt höja rösten.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så.
    Ärligt talat vet jag än idag inte vem som blev mest förvånad. Han för min "utskällning" eller jag för att han faktiskt lämnade platsen till mig :)

    SvaraRadera
  3. Hi, hi, har gjort precis samma sak, fast med 3:an nykläckt! Hade lyckats hitta en trång, ledig plats och skulle ta mig över parkeringen med nyfödd, 2-åring och 4-åring. När vi gick förbi familjeparkeringen klev precis en "familj" med EN tonårsdotter ur sin bil. Även de fick sig en utskällning! Tycker faktiskt det är riktigt osjysst, men utan nyföddhetshormoner på topp, hade jag nog bara glott lite surt.
    Ha det gott, kram Emma

    SvaraRadera