torsdag 27 januari 2011

Idag är jag hemma med Noah som är kräksjuk :( Tråkigt för honom, men jag har hunnit med några telefonsamtal som känns bra att göra på hemmaplan, så det känns skönt.
När jag var färdig med det så lyfter jag blicken och tittar på min underbaraste lillprins Noah :)
Han står och leker vid soffan och bordet. Har hittat en halvmeter lång tråd från något och den drar han över soffan och betraktar hur tråden "hoppar" fram. Den fastnar ju på soffans tyg och lossnar igen, fastnar och lossnar och så vidare. Sen tar han den över till soffbordet och där upptäcker han att den inte fastnar, tillbaka till soffan igen och sen soffbortet på nytt. Han drar tråden runt, runt innan han till slut byter ut den mot en gammal hederlig bil.
Hans händelse få mig att tänka på så mycket han hela tiden lär sig och att jag i det här lärandet fick vara delaktig. Det i sin tur fick mig att tänka på skolan där vi i en nyss avslutad kurs skulle fånga lärandet. Och det i sin tur fick mig att helt plötsligt komma ihåg mindfulnesskursen som skolan anordnar två dagar i mars.
Vilken tur att vi var hemma med kräksjuka idag!
Så nu är jag anmäld till den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar