tisdag 18 januari 2011

Lite av varje

Har idag varit inne i skolan och haft examination. Redovisning. Gick bra och jag och C känner oss nöjda :) Hade en pp-slinga med 10 bilder, inklusive två filmer. Stakade oss inte något nämnvärt och fick igång en bra diskussion efteråt :)
I helgen ska det skrivas ihop en text och sedan är det inlämning på onsdag nästa vecka.
Känns alltid lite som att luften gått ur mig efter någon form av examination så det var skönt att bara sätta sig vid bordet med alla min goa ungar och äta kvällsmat. Älsklingen är iväg ikväll och resterna från igår räckte perfekt till barnen. Själv tog jag mig en liten pulvershake ;) och grönsaker. Till efterrätt två apelsiner.
De är ju bara goda nu!!!
Givetvis undrade barnen varför jag "pulvrar". Svarade att jag vill gå ner lite i vikt varpå Samuel svarar - men mamma, då måste man ju träna oxå!
Jag bara - jag vet :( men eftersom jag är så bra på att stoppa godis i munnen så måste jag gå ner lite i vikt för att orka skumpa runt.
Johanna, som tycker att jag inte är för tjock - bara mysig, säger - Du kan ju väga dig efter maten eftersom du äter så lite.
Jag - Nej, jag väger mig på fredagar. Spritt språngande naken på vågen, så om ni vill se en naken mammi så får ni passa på at titta då.
Thim, snabbt - NEJ TACK!!!
Johanna - Jaaaaa!!!
Samuel - Mamma? Får jag vara med en kompis på fredag efter skolan?

2 kommentarer:

  1. Haha, gulliga och roliga dem är. =)
    Och duktig du är med maten!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack, suger åt mig allt beröm jag kan ;)

    SvaraRadera