söndag 28 november 2010

I fredags när jag och Noah varit ute så upptäckte jag att muddarna på hans jacka var alldeles trånga. Hans händer var illröda och alldeles svullna, stasade, så trånga var de. Såklart var han kall oxå. Vi köpte jackan i mitten av oktober (tror jag) precis när alla vinterjackor kommit och efter det har vi inte använt den förrän i fredags då.
Jag skulle bli tvungen att köpa ny jacka, för en jacka måste han ju ha i vinter. Sura pengar när jag redam lagt ut 400 kr på en. Då kom jag på att jag kanske kunde lämna tillbaka den här. Såklart hade jag inte sparat något kvitto, men tänkte att det var värt ett försök ändå.
Så igår när vi åkte till Burlövs center så gav jag det ett försök.
Kön inne på Stadium var milslång men jag ställde mig där snällt och väntade på min tur. Väl framme förklarade jag situationen. Eftersom jag inte hade något kvitto var tjejen i kassan tvungen att kalla på en mer erfaren för att jag skulle få hjälp. Hon, den erfarne, slängde en blick på jackan och sa,
- Den jackan har du inte köpt här.
- Jo, svarade jag. I mitten på oktober.
- Nej, svarade hon tillbaka, den är köpt på Kappahl.
(Snacka om att jag ville sjunka genom golvet! För att inte tala om vad Thim ville!)
Jag lyckades viska fram ett "ursäkta", som matchade min rodnad innan vi snabbt lämnade affären.

Väl inne på Kappahl var det inga problem att lämna tillbaka jackan och få pengarna tillbaka. Snacka om att kunden alltid har rätt :)

3 kommentarer:

  1. haha. det där har jag också gjort en gång. tur du fick byta den iallafall, då var det värt en lite pinsam situation. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, så kan det gå! =)
    Men tur att dem var så snälla på Kappahl!

    SvaraRadera
  3. Stackare,men vad snällt att du fick byta trots allt. Hua det där med vinterkläder till barn är en dyr historia. saknar dig, inte för jag hunnit blogga så mycket senaste dagarna men här brukar det vara aktivitet.Kram

    SvaraRadera