lördag 6 november 2010

Så var det lördag då! Den stora dagen då mamma har okkuperat vårt hus för sin 70-årsfest ;)
Ska bli riktigt roligt att träffa alla gamla vänner till henne igen. Har inte träffat dem på länge nu, men kommer ihåg när jag var liten och man träffades titt som tätt på fester och så. Undra hur gamla dom är nu *hi,hi* för jag är ju fortfarande bara 25 *hi,hi*
Gårdagen gick till att plugga och fixa iordning här hemma. Tyvärr så infann sig inte inspirationen till skolarbetet så på dagen städade jag och möblerade om här hemma så att vi får plats med ett bord till i vardagsrummet. Så fint och undanplockat som här är nu har vi nog aldrig haft ;)
Vid 19-tiden satte jag mig med ett glas vin vid datorn och började skriva på min miljöuppgift som är en av de fyra som ska lämnas in på tisdag. Och döm om min förvåning om banne mig vinet inte hjälpte mig att finna inspirationen! Så ett glas till och jag hade kommit halvvägs i ett nafs :) och vips så var jag färdig! Dock så har vi fått meddelat oss at 1-2 sidor är lagom. Jag fick ihop 5, oups! Fast försättsblad och referenslistan försvinner så  då är det 3 kvar. Och så har jag en bild inlagd och då försvinner 1/3 sida till. Då återstår 2 och 2/3 sidor och det är ju inte så mycket för mycket. Eller?
Vad tror ni?
Jag hann med att titta på Skavalan (tror det heter så) lite när Eva Dahlgren var där som gäst. Tycker hon är superbra. Jag och Marcus ska gå och titta på hennes monologföreställning på fredag :) jag längtar till dess!
Nä, nu får jag läsa lite hos er innan resten av huset vaknar och drar igång dagen.
Vi ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar