lördag 27 november 2010

Idag har det snöat och snöat här i Malmö. Härligt!
Vi åt en riktigt mysig frukost med levande ljus och mysstök runt bordet. Handlingen avklarades galant och jag fick köpt mina blommor och mannen fick köpt sitt.
Amaryllis, hyacint och julstjärnor blev det. Alla vita, närmare jul byts de vita julstjärnorna ut mot röda istället.
En tur till pulkabacken hann vi oxå med innan lunch.
Noah verkligen avskyr att vara ute i snön. Det börjar redan inne när det ska tas på tjocka kläder. Skrik och gnöl och tårar! Väl ute vill han absolut inte sitta i pulkan och allra helst ska han bli buren eller möjligtvis åka vagn. Men till slut blev det lite bättre när han fick hjälpa Marcus att skotta snö med sin lilla spade. Lastade på allt på pulkan och sedan drog han den över gatan och lastade av allt där. Bara han är glad så är väl det ok.
Vi upptäckte att Jojos overall är för liten så efter lunch åkte hon, jag och Thim (!) och handlade ny jacka till henne. Täckbyxor får fixas vid ett annat tillfälle.
Nu är blommorna färdigfixade och utplacerade.
Såhär fint blev soffbordet.


Jag är inte riktigt nöjd med mina adventsljus :( Hade en annan bild av hur det skulle bli i huvudet och på ett stort runt fat. Men det blev inge bra så det fick bli så här istället. Första ska ju tändas redan imorgon :)
Ha en trevlig kväll alla mina goa cybervänner!!!

1 kommentar:

  1. Hälsa Noah att här finns en till som inte gillar snö och måsta gå ut i eländet också! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera