torsdag 4 november 2010

Torsdag idag. Mamma kom ner igår, hon ska ha en 70-årsfest här oxå. Många av hennes vänner bor här i krokarna och öven släktingar. Så på lördag blir det fest igen :)
Tråkigt bara att Marcus gått och blivit sjuk :( Kom hem igår med feber och hosta igen, han har varit sjuk i sju veckor nu. Ja, inte supersjuk, det var han bara i två  veckor. Men han kom liksom inte tillbaka riktigt på de sju veckorna. Jag tvinade iväg honom till läkare idag och han kom hem med penicillin och ny hostmedicin. Bronkit var domen. Just nu sitter han i soffan och slötittar på tv. Jag ska strax göra honom sällskap. Har inte sovit super inatt kan jag säga. Marcus har ju varit som en kamin brevid mig och jag har vaknat till ofta på grund av att han varit vaken och så vidare.
Men lite duktig har jag varit idag. Har slutfört två av fyra uppgifter som ska vara inlämnade till skolan på tisdag :) Känner mig dessutom väldigt nöjd med det :)
Igår var jag hemma hos exet för att dela upp alla våra gemensamma fotografier. Vi har dragit oss lite för att göra det för det är så mycket. Men nu är det alltså gjort och det känns superskönt. Nu finns det inget mer att fixa mellan oss. Tänk att det ska ta så'n tid!? Det var kul att se alla fotona sedan de stora barnen var små och jag insåg hur mycket jag saknat att kunna ha möjligheten att titta på deras småbarnsbilder. Vi upptäckt även, till Marcus förskräckelse, att Noah är ruskigt lik Samuel på vissa foton. Till Marcus förskräckelse därför att Samuel är en avbild av sin pappa ;) Ska se om jag kan scanna in någon bild på Samuel så att ni får se. Skrivarhelvetesmaskinen ska bara börja fungera igen.
Tidigare idag försökte jag få tag på en vän, men hon vägrade att svara ;) Eftersom hon är höggravid och ska föda om någon vecka bara så trodde jag nästan att hon åkt in. Inget inlägg på fejan och hon svara de inte på mobilen. Men så var det inte. Hon är fortfarande tjocker ;)
En annan av mina vänner har idag varit och sett sitt lilla pickande hjärta i magen. Ett ultraljud visade att bebisen mår alldeles utmärkt där inne och jag är så glad för hennes skull. Nästan så jag blir lite sugen på en femte ;)
Nä, nu ska jag slappa lite och kanske få ner lite lunch i tjocka hungriga magen. I eftermiddag är det drop-in på Noahs dagis och de störra barnen ska spela en pjäs. De minsta ska assistera med att vara bondgårdsdjur. Noah ska vara katt :) Kanske fixar upp en bild senare ikväll.
Ha en underbar torsdagseftermiddag!!! Puss!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att dina vänner bär på friska bebisar. Förstår att du blir lite sugen. :-)

    Hur har det gått med facebook-gruppen?

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att dina vänner ska få bäbisar. Du får pussa på den extra mycket! kram

    SvaraRadera
  3. Här har vi sett till att det inte kan bli fler. Räcker med det fotbollslag vi har ihop;)

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ha en till om det är vad du och mannen vill! En till sista... ;o)

    SvaraRadera