torsdag 27 maj 2010

Johanna sitter på toaletten för öppan dörr och kallar på mig. Jag kommer och undrar vad det är. Hon börjar prata om att hon är blond och att det beror på hennes pigment. Ja, det stämmer ju menar jag. Pigmentet påverkar oxå vår hud och våra ögon fortsätter jag. Efter en stund säger Jojo, mina armar har ett annat pigment för där är mina hår svarta. Jag synar hennes armar och kan se att hon har lite mörkare hår där. Hon sa detta med en suck så jag förstår att de så kallade svarta håren inte är till glädje för henne. Jag säger att de är ju inte helt svarta. Jo, säger hon. Nej, det är dom faktiskt inte. Lite mörkare än ditt hår på huvudet, men svarta är dom inte. Nä, ok då säger Johanna. Dom är gråa!
:)

1 kommentar:

  1. Jag minns inte själv att de bekymren kom så tidigt ;-)

    SvaraRadera