söndag 6 juni 2010

Sitter på altanen med ett glas rött och lyssnar på Danne Stråhed som spelar i Beijers Park idag :)
Det är nämligen Backakarnevalen :)
Jag har haft en underbar helg med underbart väder.
I och för sig så började den rätt så nervigt med salstenta i matematik. Men efter lite snabb överläggning kom jag på eftermiddagen fram till att jag förmodligen har 18poäng och gränsen för G går vid 12. JIPPIE!!!
Efter skoldagen gick jag och vännen A på stan i Malmö. Där är jag kanske sju gånger om året, vilket är helt sjukt eftersom det är en uderbar stad att strosa i.
Köpte några linnen och ett halsband. Fika på gågatan blev det oxå :)
Vid strax innan fem var A tvungen att bege sig hemåt, då satte jag mig i solen på ett fik och njöt av min bok och vid halv sex kom älsklingen.
Då blev kvällens första glas vin beställt och vi åt tapas på "Mosaik". En härlig restaurang på Stortorget i Malmö. Getostpaj, ostgratinerad broccoli med kyckling, vinbladsdolmar med citronsås, grön sparris (med någon grön sås på med bl.a. senap i), fetafyllda färsbiffar i tomatsalsa och en slags gryta med mört kött och smak av torkad aprikos och kanel. Det sista var bland det godaste jag ätit sedan lammfilén i Tyskland :)
Fyra glas vin blev det sammanlagt och lite lagom luriga traskade jag och älsklingen iväg till bian. "Robin Hood" hade vi beställt biljetter till dagen innan. (Hade vi vetat att det skulle bli så fint väder hade vi aldrig beställt biljetterna.)
Tyvärr så blev jag väldigt besviken på filmen som innehöll aldeles för många våldsscener. Jag har ju bilden av Kevin Costner som Robin Hood och den filmen går inte ens att jämföra med den andra. Lite besvikna satte vi oss på bussen hem, men fick en härlig promenad från busshållsplatsen, genom öde gator på Kirseberg, hem hand i hand. Kärlek :)
Lördagen började med en härlig frukost och fortstte med en härlig dag i trädgården med ett litet avbrott till affären och systemet inför kvällen.
Kompisar från Göteborg kom, samt två kompisar här från Malmö. Gott grillat med klyftpotatis, sallad och min godaste vitlökssås gjorde kvällen komplett :)
Och idag har vi haft ytterligare en trädgårdsdag med strålande sol. Har fixat färdigt med uteleksakerna vi köpte i torsdags. Ett litet igloo-tält till lillprins bus och en ny studsmatta till de större prinsarna och prinsessan. Dom kommer garanterat att bli lyckliga imorgon när de kommer från skolan :)
Innan idag fick jag förresten en sådan längtan efter dom att jag var tvungen att ringa bara för att få höra deras röster :) Imorgon får jag äntligen krama om dem, längtar så!
Har hunnit med en fika i Löddeköpinge oxå hos vännen M :)
Så nu sitter jag som sagt här på altanen med en underbar solnedgång.
Jag är lycklig!

2 kommentarer:

  1. ...inget är som Robin Hood då vår vän tappar popcornen på golvet. Osså den där j-kla katten som jämt ska skrämmas !!
    Ni verkar iallafall njuta av livet och det är gött att höra !!

    DT är ett DesignTeam som gör alster av, i mitt fall, papper och annat scrapbookingliknande saker som de har i den affären som sponsrar mig....Det ska bli spännande !!

    Mäc-mäc.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Hej hej!!

    Tack för din kommentar och att du vill följa min blogg! Ljusstaken är köpt på Stockholm Design house, ligger bland de nya husen vid munksjön! Jag bor mitt i centrala jkpg, på väster. Hade tur och hittade lägenhet där när jag och exet särade på oss. Har bott där i år nu! Var bor du nu, för du bodde inte i huskvarna nu eller? Ha en trevlig måndag! Kram

    SvaraRadera