fredag 7 oktober 2011

Uppdatering

Jaha... då var det bara en gissning kvar nu då.
Jag går bara och väntar och väntar.
I onsdags var jag och Marcus inne på KK eftersom jag bara känt ett fåtal buffar av lillfia på ett dygn.
Väl inne så visade det sig vara superfina siffror och de sa att det inte är helt ovanligt att bebisen blir väldigt stilla precis innan förlossningen.
Någon som upplevt det?
Hur som helst fick jag en ny hinnsvepning. Fick lite blodblandade flytningar och förmodligen började slemproppen lossna för det har varit rikligt hela dagen igår.
Inatt vaknade jag strax innan 02:00 av riktiga värkar. Blev superglad!!!
Tyvärr så avtog de fram emot 04:00 och efter det har jag sovit. Har en konstant malande smärta nu, men det har jag ju haft så länge vid det här laget.
Händer det inget mer innan 9:30 så tar jag en taxi in till högskolan eftersom vi har handledning idag och jag vill gärna vara med på den.
Får väl se vad som händer (och fötter)   ;)

1 kommentar:

  1. Låter härligt att du fick riktiga verkar! Och att slemproppen gjort sitt :)

    Trist bara att verkarna la av ... Vilken busfia som är i magen ;)

    Jag tror att allt händer nu i natt, så du kan skriva mig på den 8 oktober :) dvs om nu busfia orkar hålla ut så länge ;)

    SvaraRadera