tisdag 20 september 2011

Halloj alla!

Ja, idag är det första gissningen på lillfias födelsedag och jag ken meddela att det är precis som vanligt.
Ondaste sammandragningarna på nätterna och på dagarna mer som molande mensvärk men inte så mycket sammandragningar :(
Tyvärr Jennen så ser det ut som att du inte gissat på det vinnande datumet. Sorry :(
Ringde faktiskt till förlossningens rådgivning nu på morgonen. Mest för att höra lite om allt möjligt.
Fick prata med en underbar person där som påpekade att jag visst kan gå tiden ut fast jag har så ont varje natt och att livmodertappen är utplånad och att jag redan öppnat mig.
Inte direkt vad jag ville höra, men...
Hon sa att förmodligen öppnar jag mig lite hela tiden och att rätt vad det är så sätter värkarna in och när jag känner att det är dags att börja klocka så ska jag inte göra det utan åka in istället.
Med tanke på att jag inte haft krystvärkar mer än i 15-20 min så känns det faktiskt bra att ha fått en fingervisning om när det är dags att åka in.

Magen 38 veckor


Idag har jag inget inplanerat på hela dagen mer än att hämta lillprins, vilket ju tar sin lilla tid.
Ikväll ska jag över tillgranngården för att få lite tjejumgänge och middag :)
Vet inte än om jag tar med Noah eller inte, beror lite på när Marcus kommer hem.
De andras barn kommer att vara med, så visst hade han tyckt det var roligt men samtidigt är det ju kul att få träffa pappa oxå och leka med honom.
Igår berättade Noah att "mamma kan inte leka, bara pappa" "mamma kan spela spel och läsa bok".
Han är för söt!
Och det stämmer faktiskt! Jag är inte den där lekmamman som sitter på golvet och kör med bilar eller leker med Duplo. Jag spelar hellre ett spel eller läser en bok tillsammans :)
Tur man är olika!
Igår när vi ätit färdigt middagen så ville Noah ta foto och det fick han såklart.

Pappa Marcus...

... tokmamma Nina...
... och tummen upp för Noah!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra lite råd, men dte låter ju lite jobbigt att man kan liksom "smygöppna" sig så... Så att när värkarna sätter in kanske det går snabbt.

    Svar: www.zara.se :-)

    SvaraRadera