onsdag 14 september 2011

Dagen idag är en bra dag :)

Halloj på er :)
Har nu gjort allt det jag skulle idag och precis kommit hem från öppnis i kyrkan.
Det var mysigt att vara där igen och nu har den vuxne som håller i det, Marita, kommit tillbaka igen.
Och det gillar jag :) Hon har varit med från början med alla mina barn, hon har till och med haft min Thim på öppnis och i Kyrkans Barntimmar, *nostalgisk*, han är ändå 16 nu i oktober.
Men Noah har hon inte haft, hon tog lita sabbatsår och utbildade sig till fotterapeft-nå't och öppnade egen fotsalong men saknade barnen på öppnis så mycket att hon nu är tillbaka en dag i veckan.
Me like :)
Längtar tills vi börjar gå mer kontinuerligt.

Hos bm gick allt bra :)
Alla värden var bra och allt såg fint ut. Eftersom jag haft några nätter med onda sammandragningar och molande mensvärk så bad jag henne känna efter om det hänt något.
Och det hade det...
... livmodertappen är helt utplånad och jag är öppen 1 cm.
Tjoho!!!
Men än kan det dröja och jag kan oxå gå tiden ut, men det finns ju lite som talar för att jag inte gör det.
Mitt blodtryck har stigit från 105/70 till 125/80 idag och det kan tyda på att förlossningen är nära.
Har fått vattniga flytningar oxå som är vanligt i slutet av graviditeten och särskilt när det är nära.
Att livmodertappen är helt utplånad tyder oxå på att det är nära
liksom det faktum att jag är öppen 1 cm
Tror ni jag är glad idag?

3 kommentarer:

  1. Åh, men då borde det ju vara nära! Spännande! Jag är ju bra less på att vara gravid nu, men lilla räkan får nog hålla sig därinne iallafall två veckor till hoppas jag. Har en uppkörning (ute i sista sekund, haha!) som skulle vara skönt att ha avklarad innan. :-)

    SvaraRadera
  2. Trevligt!
    Tur att du förklarade lite, annars hade jag inte fattat så mycket. :p
    Du ser, då kanske det blir tom före mitt datum! ;)
    Frid_is

    SvaraRadera
  3. Men oj. Snart händer det. Ja, jag tror bestämt det. :)

    Håller alla tummar för att allt ska gå bra.

    SvaraRadera