fredag 30 september 2011

Bygguppdatering

Nu är det bra längesedan jag uppdaterade bygget.
Det beror dels på att det har stått lite still i väntan på fönster men det beror även på mig. Har haft fullt upp med C-uppsats och så har jag varit så in i trött att jag inte har orkat.
Här kommer lite bilder...

Så här fint inplastat är halva vårt vardagsrum för tillfället.
Det ljusa till höger är öppningen in till sovrummen
och det till vänster är ut till "matsalen"
Här är resten av vardagsrummet ut mot den blivande uteplatsen.
Utgången till den gamla uteplatsen som fanns bakom tv'n
är numera igenbommad
Fina fönster på plats.
Det till vänster är Noahs rum, han har även ett större fönster ut mot gården,
och det till höger är spelrummet som så småningom
kommer att bli lillfias rum
Här är fönstrena i vårt sovrum (återanvända från vardagsrummets matsalsdel)
och de andra som står på vid galel
är de i matsalen
Här är skjutdörrspartiet i matsalen
Här är öppningen till trädgården från matsalen
och hålet rakt fram är valvet in till det befintliga huset
Här är öppningen in till sovrumsdelen då

Idag kommer tapet till vårt sovrum och golv till alla rummen. Igår hann byggarna måla lite oxå så det börjar arta sig.
Mitt i allt igår så fanns det helt plötsligt inget varmvatten, byggarna hade stängt av det när de monterade bort ett element. Hur vi än trixade och fixade kom det inte tillbaka :(
Men nu så har vi så det räcker och blir över, får nog justera värmen lite så barnen inte bränner sig.
Sen så pajade låset i ytterdörren oxå och gick inte att fixa fast Marcus höll på länge. Men så imorse tog Samuel sig en titt och vips så hade han sett vad som skulle göras. Helt otroligt! Marcus bräckt av en 13-åring.
Men inte nog med det, när kvällen komigår så invaderades vi även av myggor. Hur många som helst, fattar bara inte hur de kom in eftersom alla fönster, dörrar var stängda (även i bygget) och hela vardagsrummet är ju mer eller mindre igenplastat.
Ja, dom fick ingen mat av mig i alla fall och jag har som tur är inte sett till dem än nu på morgonen.
Ha en underbar dag alla. Nu ska jag öägga mig och sova lite för det blev inte mycket av det inatt.
Ses kanske i em :)
Kram!

2 kommentarer:

  1. Gud vad fint det kommer att bli :-) Men hur orkar du?? Vila nu, kramar från solen :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, vad skall ni ta er till utan kloka Samuel. Va duktig han é. Hoppas han fick mycket beröm.
    Fint och stort blir det, huset. Tänk va skönt när det står klart. Var rädd om dig min tös, och kram från din lille mor

    SvaraRadera