onsdag 28 september 2011

Bm-besök

Idag har jag och lillfia varit hos bm som inte tyckte det var ok att träffa mig.
Tyckte riktigt synd om mig och givetvis började jag gråta, moget!
Siffrorna var i alla fall bra förutom urinen
V 39+1 idag och de "gamla" 37+1

Hjärtljuden 145 (146-160)
Bt 130/75 (125/80)
HB 105 (110)
Sf-mått 36 (35)
Bebisen lite rörlig nästan fixerd (ruckbar)
Urinen +3
Vikt 80 (82)

Ja och så var det ju inte så bra att jag gått ner i vikt och att hB blivit sämre.
Så nu ska jag dricka Blutsaft för glatta livet eftersom magen blir helt stopp av tabletterna och det är onödigt att spä på hemorojderna.
Bm tog en odling på urinen som jag hoppas få svar på till på fredag. Bm trodde att min mensvärk som sitter i sedan 4 veckor skulle kunna vara en infektion,
hoppas inte.

Sen så gjorde hon en hinnsvepning och eftersom jag är helt mjuk och öppen för fingret så kom hon in långt och kunde lösgöra hinnorna från livmodern runt hela lillfias huvud. Lite läskigt när hon berättade och "visade" hur hon gjort men det kändes absolut ingenting.
Fick en ny tid oxå, om två veckor, vill inte gå så länge. Efter två veckor över tiden blir man igångsatt här i Malmö och det vill jag inte heller.
Har hört så många skräckhistorier om hur jobbigt det är att bli igångsatt. Men jag blev lugnad av att det oftast är om man inte är mogen i livmodertappen, och det är ju jag för den är helt utplånad ju.
 
Ja, nu är klockan lite efter halv tio och ingenting känns och då menar jag verkligen ingenting. Har nog inte varit så här lugnt på länge, så hoppas såklart på att det är lugnet innan stormen. Inte ens minsta lilla blödning. Har varit på styrelsemöte nu ikväll och är helt slut, så nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas på att John Blund ger mig en extra dos ikväll så jag sover gott i natt.

2 kommentarer:

  1. Sov så gott min älskade "unge", vad du kämpar på. Inte konstigt du börjar gråta, det får man göra, som väl är. Nästan så jag med kan falla i gröt.

    kommentar från din "blödiga" mamma.

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på 1 oktober! Kram

    SvaraRadera