fredag 17 december 2010

Idag ligger snön djup här i Malmö. Hela dagen igår snöade det oavbrutet.

Jag tycker att det är härligt :)
Har hellre snö och vitt än bara blött och grått. Sen är det ju så stämningsfullt om det är vitt ute på julafton.
Vita jular är man inte bortskämd med i Skåne precis, så det gäller att hålla tummarna att snön ligger kvar ett tag till.


















Kommer ni ihåg mitt lilla husdjur som bodde i granen?
Jag tror att det flyttat sig för igår hittade jag det i fönstret i köket. Nätet syns inte så tydligt här, men man kan ana det om man tittar noga. Tyvärr åker den nog med dammsugaren senare idag. Vill inte ha några oinbjudna gäster i jul ;)








Idag skull e vi egentligen fått en annan gäst, Birgitta, men hon kommer inte. Skulle åka från Arvika idag för att vara med på ett dop imorgon (Noahs kusin). Vädret satte stopp för den lilla utflykten. Men jag tycker nog att hon gjorde rätt. Med en resa på 8 timmar är det inte roligt med ytterligare förseningar och det är bättre att ställa in än att bli sittande halvvägs utan att komma någonstans. Vi får bara hoppas att det inte snöar mer eftersom det kan bli svårt även för oss att ta oss till dopet i så fall.
Är det mycket snö där DU bor?

5 kommentarer:

  1. Ja visst är det mysigt med snön..jag gillar de men inte lillan :p

    En hel del fina saker att önska sig i julklapp - får vi se hur snäll tomten är i år :p

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Noah gillar inte heller snön :(

    SvaraRadera
  3. Jag håller fullständigt med! Hellre snö och vitt än blött och grått!!!!
    Kommer ihåg att jag förra vintern var så glad för att alla barn i Skåne och på västkusten äntligen fick ha snö med pulkåkning mm! Och nu blir det ju så i år igen:) Härligt!!!
    Hoppas ni kommer iväg på dopet!
    Här vräker det ner snö! I går skottade jag fyra gånger!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Härligt med en riktigt vit jul!!

    SvaraRadera
  5. Tror vi har likadana adventsljusstakar! Vi hade tre, en funkar inte, och jag råkade välta en annan igår kväll så den verkar med har gått ur tiden. Dags för nya :-)

    SvaraRadera