måndag 20 december 2010

Har fått en utmaning av Anna som jag gärna tar ;)


1. Hur gammal är du om fem år? 42 (!) hjälp!

2. Vem var den sista du träffade? Jobbarkompisarna

3. Hur lång är du? 1,67 m över jorden

4. Vilken var den senaste film du sett? En riktigt läskig thriller, kommer inte ihåg vad den heter fast det var igår jag och mannen såg den ;)

5. Vem ringde du senast? Lille mor

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till älsklingen som skickade ett mms på en klapp som önskas "Du behöver inte tänka på det över huvud taget ;) Puss!"

7. Vad är dagens planer? Nu är ju klockan halv åtta, men dagens planer var: jobba till 12:30 och sedan fixa lite klappar på Entré. Hämta Jojo på fritids och se'n hem och mysa

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Tycker det är roligt med sms, men vill jag mycket ringer jag

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Min pappa dog -96 och innan dess har de varit både gifta och skilda och till slut gifta igen ;)

10. När såg du senast din mamma? Den 15 december

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrönaktiga

12. När vaknade du idag? 06:00

13. Har du någon gång hittat en katt? Japps

14. Vilken är din favoritplats? Var som där min familj är

15. Vilken plats föredrar du minst? Platser där jag är otrygg

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Här, om än ännu lyckligare

17. Vad skrämde dig som barn? Att bli jagad, spindlar

18. Vem fick dig att skratta senast? Mina barn

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Absolut inte ;)

20. Har du stationär eller bärbar dator? Familjen har en

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra plus mannens arm

23. Hur många landskap har du bott i? 3 st Södermanland, Skåne och Småland (och nu Skåne igen)

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Påminn  mig inte ;)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Innetofflor, så det får väl bli skor då

26. Är du social? Ja, det tycker jag väl

27. Vilken är din favoritglass? Wienwrnoguat

28. Vad skulle du gör om du vann en miljon? Det var inte mycket ;) köpa presenter till min familj och resa

29. Tycker du om kinamat? Ja, allra helst den i Kina

30. Tycker du om kaffe? Om! Gärna cappuccino

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe är min frukost

32. Sover du på någon särskild sida? Lägger mig alltid på vänster sida men rullar över till höger precis innan jag ska somna och se'n vaknar jag alltid på rygg

33. Kan du spela poker? Ja, men har inget pokerfejs

34. Tycker du om att mysa? Kan man låta bli att göra det?

35. Är du en beroendemänniska? Ja, tyvärr ;)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja

37. Vill du ha barn? Har redan 4 och skulla gärna skaffa fler om jag var yngre

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska och yttepytte danska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, såvida inte pappas ilfart genom Malmö när jag var 5 räknas ;)

40. Föredrar du havet eller en pool? Badar helst inte, men havet är härligt och det är en lat dag vid poolen oxå. Gärna med en drink i handen ;)

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder

42. Äger du dyra smycken? Ja, några ärvesmycken och några från min älskade :)

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, aldrig. Växte upp med skrämselpropagandan

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Middagen, köttfärsfräs och ris

45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet faktiskt inte. Nog olika beroende på hur den personen är just den dagen och såklart hur jag är den dagen

46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett svagt på insidan av foten efter att ha fastnat i en cykel som liten

47. Vad har du för ringsignal? Robin Hood :)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, faktiskt. En t-shirt från Nk som Jojo har nu

49. Flirtar du mycket? Ja, med min man

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma

51. Kan du byta olja på bilen? Hade jag haft en instruktionsbok så, och om jag var tvungen

52. Har du fått fortkörningsböter? Ehh... ja

53. Vilken var den senaste bok du läste? Läroplanen för förskolan

54. Läser du dagstidningen? Ja, oftast

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Händer väl emellanåt, men bara när jag är själv

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En lapp till älsklingen i morse

59. När var du i kyrkan senast? I lördags när kusinen till Noah döptes

60. Vilka personer utmanar du? Kicki, Fru Venus, Livsnjutaren och Frida


Ja, det var det här om mig. Nu över till de jag lämnat övet till ;)

3 kommentarer:

  1. Oj, hur ska jag få över alla frågor till mig?? Men, tack!! :-)

    SvaraRadera
  2. Å va roligt!!!
    Jätte roligt att läsa dina svar och super skoj att hitta på egna. =)

    SvaraRadera
  3. Skoj...då vet man lite mer om dig/er ;o)

    Ha en riktigt trevlig jul!

    SvaraRadera