lördag 3 juli 2010

Idag har jag bekänt för min bror!
Och nu är det dags att bekänna för er oxå ;)
Min bror och hans familj har varit i Florida på semester i 2,5 veckor och under tiden har jag "passat" hans bil. Jag körde dem fram och tillbaka till Kastrup och fick som tack nyttja den.
Men det första jag gör är att backa in i en sten och repa sidan baktill och fläka upp 5 cm av plasten :O
Hur kunde jag???!!!
Min bror är en stor pedant och ogillar att låna ut saker. Det har lättat betydligt med åren och i och med att två av hans tre barn blivit vuxna, men ändå.
Han har backsensor på bilen och den lät när jag skulle parkera så jag körde fram igen och stängde av motorn. Men jag upptäcker att bilen stod väl på sniskan och beslutar mig för att räta upp den. I med backen igen och vrider på ratten, backsensorn låter inte så jag tror att jag är förbi stenen som spökade innan och backar lite till. Men det skulle jag aldrig gjort :( Backade rakt på den istället!
Hjälp!!! Är min första tanke. Hur ska jag förklara detta? Jag får hitta på någon nödlögn, men som den braiga mamman jag är så kan jag ju inte precis begära att mina tre största barn (som var med i bilen) ska ljuga för sin morbror när de träffas. Så jag blir tvungen att bita i det sura äpplet.
Men hör och häpna så tog min bror det med ro :) Ingen kunde ha blivit mer lättad än jag :)
Allt löser sig till slut :) till och med vår propp i köksavloppet :)

3 kommentarer:

  1. Olyckor händer så lätt, men vad skönt att han tog det som en man ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Retligt! Är själv inte vän med bilar. Har både kört emot en vägg och backat på den enda bilen på hela parkeringen...

    SvaraRadera
  3. Det var lika bra att berätta, skönt att ha det gjort. Vilken tur att ni inte skadade er iaf, olyckor kan lätt hända...

    Ha en go natt !
    Kram

    SvaraRadera