fredag 18 juni 2010

Hade en sån härlig dag igår i det vackra vädret :)
Jag och Noah var ute tidigt och han fick vatten i sin lilla pool. Han tyckte det var jätteroligt att bara stå och ösa och fixa vid det. Han har inte riktigt koll på att man faktiskt kan bada i den där poolen, och jag tror att jag ska hålla fast vid hans tanke ;)
Han har ju en gunga oxå och han bara älskar att sitta i den och bli gungad. Skrattar så det gurglar när jag tar tag i hans fötter och "drar" ny fart. Ljudet av gurglande barnskratt är nog bland det härligaste som finns :)
Farmor kom förbi över lunch för att vara barnvakt en stund medans jag körde min bror och hans familj till Kastrup. När hon kom var han på sitt bästaste studshoppehumör :) Noah bara älskar att vara på där och springa rundor på den sviktande mattan :) Vi har skyddsnät på så det är ingen risk att han ramlar ner. På mattan har vi oxå en massa små bollar som far runt när han springer där. Det ser så himla roligt ut när han springer runt, benen går som in i på honom. (Ska filma honom vid ett tillfälle och lägga upp så ni får de.)
På eftermiddagen gick vi och handlade för vännen A skulle komma på middag. Vi var båda änkor för kvällen och tänkte att vi kunde vara det tillsammans, det blir så mycket trevligare då. Det blev kassler, klyftpotatis med lök och morötter och min goda vitlökssås så klart. Supergott! A hade med sig jordgubbar som vi hade till efterrätt med vaniljyougurt på. Ni vet den där goda feta med bitar av mörk choklad i. Jag kan varmt rekomendera den kombinationen.
Noah somnade snällt som vanligt och vi satt kvar ute till halv tio. Så underbart!
Men idag är det höst igen :(
Ha en underbar dag alla ni som läser :) lämna gärna en liten kommentar så jag vet vem som är här och snokar ;)
Kraam!

2 kommentarer:

  1. Blåser full storm här idag igen :-( men då torkar lakanen fort i stället ;-) Njut av dina barn och sommaren som snart kommer med värme (hoppas hoppas) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Hoppas fredagen blir likaså! Kram

    SvaraRadera