onsdag 21 april 2010

Vilket underbart liv jag har :)
Fick en sån härlig känsla igår när jag nattade Noah.
Vid hans nattning har han och jag en liten ritual.
Efter att ha gett nappen och snutten till mig så lägger jag honom på vår säng så han kan börja dricka sin välling själv medans jag puffar till hans kudde och fixar iordning hans säng. Sen lägger jag mig brevid honom och tar över flaskan. Då släpper han den och låter sina fingrar glida över mina och vidare ner på mina armar. Jättehärlig känsla :) Sen sträcker han alltid upp vänster arm och ligger och pillar med vårt täcke, den högra brukar bara ligga raklång ner eller så känner han på min arm med den. När vällingen är slut så rullar han över på sidan mot mig och jag ger honom nappen och snutten. Vi ligger så en stund och jag smeker honom fram och tillbaka över ryggen och jag kan se hur han njuter och han gosar in sig mot mitt bröst. Sen lyfter jag upp honom och ger honom en kram samtidigt som jag kan känna hur hans små knubbiga armar letar sig upp runt min hals. Hans huvud vilar tungt mot min axel. Så mysigt! Efter några sekunder lyfter han huvudet och jag frågar om han kan ge mig en puss varpå han tar ut nappen och ger mig den blötaste vällingpussen han har. Snuffe! Efter det lägger jag ner honom på hans kudde och han ger mig alltid ett leénde då. Jag smeker honom över ansiktet och kinden några gånger innan jag sätter lite gung på en tygmåne som hänger ovanför hans säng. (Storebror Samuel har sytt den.) Jag viskar god natt och går ut ur rummet och han somnar gott :)
Igår fick jag en sån härlig känsla av hur lyckligt lottad jag är.
Kramisar på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar