tisdag 8 november 2011

Fortsatt sjukstuga

Ja, det är det här. Min förkylning är värre med snuva nu oxå :(
men mest synd är det ändå om Noah. Vid vårdcentralsbesöket igår fick vi en remiss till Barn Akuten och åkte in dit. Vi fick direkt prio 2 och kom snabbt in på ett rum och strax därefter kom läkaren. Hon såg direkt på Noah att han inte var så piggelin.



Fick akut röntgentid kl 13:10 och i väntan på det så blev vi inlagda. Noah fick Emblasalva i sina armveck och på ena handen. Gillade det inte alls men sa inte ett ljud. Han till och med kissade i en mugg när de bad om det. Tappra lillprinsen. När salvan bedövat så var det till att sticka honomvilket var lättare sagt än gjort. Han hade inga synliga vener, bara någon liten som låg djupt och som de bara kunde känna.
Dom fick "gräva" ordentligt innan de lyckades sätta den. Och Noah sa inte ett ljud, stackar'n.
Efter röntgen fick han och jag slumra lite på rummet innan de satte dropp och så fick han ju antibiotika så klart.
Marcus kom och bytte av vid 20-tiden och de har sovot där inne inatt och jag och Maja har sovot här hemma.
Gick och la mig direkt när jag kom hem, men så satte den där j-a bilen igång och larma. Tre gånger på mindre än tio minuter så jag chansade på att flytta bilen och ställa den på gatan istället för på uppfarten och det fungerade.
Maja hade fått mat vid 20 och sov sedan ända till 2. Sååå skönt!
Idag var det dags för 1-månaderskontroll på bvc för lilla fröken och det visade sig att hon gått upp 900 på två veckor. Hon ska väl bli en riktig tjooockis ;)
Nu sover hon gott och jag ska passa på att göra det samma för att se om sömnen kan råda bot på snuvan och halsen.
Sen ska jag in och avlösa Marcus.
Kram alla!!!

3 kommentarer:

  1. Skönt att ni fick hjälp så snabbt! Antibiotika via dropp brukar göra susen. Och skönt att Maja går upp bra i vikt. Lite avundsjuk på att hon sover så bra men jag vet ju att Nils kommer göra det så småningom också. Är ju lite skillnad när man ammar och han vägrar ju napp dessutom :-).
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Stackars lill-prinsen!! Har ni fått veta vad det är då?
    Hoppas antibiotikan verkar fort så han blir piggare igen.
    Skönt att Maja går upp bra. Kram!
    / Frid_is

    SvaraRadera
  3. Nämen usch! En sån stackare! :(
    Fy så jobbigt! Hoppas medicinen gör susen!

    Krya på er hela familjen!

    SvaraRadera