onsdag 6 april 2011

Trevligt möte

När jag var och handlade tidigare idag så mötte jag en "gammal" mamma från jobb. Vi började prata lite om hur både hon och jag har det nu för tiden. Har inte träffat henne sedan hennes minsta slutade på förskolan och hon går idag i 6'an. Så ni kan ju själva räkna ut att det var ett tag sedan.
Hon häpnade över mina fyra barn och tyckte att jag såg så fräsch ut för att vara fyrabarnsmor. Som väl var fattade jag mig snabbt och tackade faktiskt för komplimangen. Men resten av eftermiddagen och kvällen har jag inte kunnat släppa tanken på komplimangen riktigt.
Men då läste jag det här hos Busan. Läs extra noga punkt 6 om feedback!
Jag nappade direkt och mitt möte med mamman i affären föll på plats.
Jag ska ge positiv feedback! Jag mår bra av det och då måste ju andra göra det oxå!
Någon mer som hakar på den här utmaningen?
Jag tänker börja med att ge positiv feedback till tre personer varje dag, på ett sätt så att de förstår. Och gärna till någon för mig okänd. Det ska var in real life och inte som en kommentar på någon blogg eller något inlägg på fejjan.
Start imorgon!!!

Annars är det som vanligt här hemma. Saknar min älskling och det är inte roligt alls att gå och lägga sig när inte han är hemma :(
Fick prata med honom i morse och det var så härligt att höra hans röst :)
Kan man vara nykär efter snart 5 år?

Ni som väntar kanske kan sluta att vänta till helgen ;)
Kram på er!!!

2 kommentarer:

  1. Klart man ska ta åt sig även av snälla kommentarer. Vi är ju så himla bra på att ta aåt oss av dumma sådanan och då även om dom inte är så illa som man vill tolka dom. Typiskt svenskt kanske eller kvinnligt. Jag ska också skärpa mig och läsa andras bloggar mer. Det är så inspirerande och man blir så glad. Härligt att alla ni finns.Kram

    SvaraRadera
  2. Snart snart snart är helgen här. :)

    KRAM!!

    SvaraRadera