måndag 30 juli 2012

Livet på semestern.

Dagarna har sin stilla gång och vi gör inte många knop. Bara kopplar av.
Idag har inte vädret varit lika underbart som igår men solen bjöd ändå in till vila i solstolen en liten stund på em.
Noahs feber är kvar och jag och Johanna for in till Söderhamn för att handla flytande febernedsättande. Att febern är kvar innebär att morgondagens surströmmingsmiddag med grannarna flyttas till lördag istället.

Jag tycker det är underbart att få vara så lära naturen som vi är här. Höra fåglarnas kvittrande. Se havets skiftningar till vindens bris. Känna mjuk mossa under fötterna. Ha den bästa utsikten från toan. Följa himlens färger i solnedgången. Höra regnets smatter mot taket på natten. Plocka solvarma smultron och känna sötman mot tungan. Se en grävling springa över vägen. Höra barnens plaskande i vattenbrynet. Se Maja utforska gräset och känna hur kottar smakar. Upptäcka skogssniglar tillsammans med Noah och se han titta i kikaren. Uppleva mina egna barndomsminnen åter igen genom Johanna när jag ser henne putsa fina stenar och plocka blommor i skogsbrynet.

Jag skulle kunna hålla på i evigheter men nu ska jag gå ner till bryggan och njuta av lugnet.







1 kommentar:

  1. ni é ju i paradiset, det hörs på dig. Jag vet du trivs. och det gör förhoppningsvis "hela bunten".
    Fina bilder nästan så det känns som man é där.

    Mor din

    SvaraRadera