måndag 5 mars 2012

Måste bara sova lite...

Maja vaknade 3:30 idag. Fattar ni? Halv fyra! Upp och ge mat strax innan fyra då jag inser att hon inte somnar om. *pust*
Isäng med henne igen och ska precis somna när jag hör att Noahs dörr öppnas. En ledsen lillprins förklarar att han har ett hårstrå i munnen. Till slut får jag bort det och bär in honom på rummet igen och stoppar om honom.
Då hör jag något... En radio? Någon pratar. Högt!
Det är grannen som har radion på i sin bil. Fast han är inte där. Det är inte första gången...
Men tänk er att han har radion så högt i bilen att det hörs om i Noahs rum fast fönsterna är stängda och bildörrarna oxå är stängda.
Noah verkade dock inte bry sig. Men jag hörde radion ända on till vårt sovrum sen, och kunde såklart inte somna om :(
Tittade på klockan, 05:07.
Nice! (ironiskt)
Vid halv sätter Maja igång igen. Loger täppt och har svårt att ha nappen. Efter otaliga försök tar jag upp henne i sängen men strax innan sex går hi upp. Försöker suga rent näsan men där finns inget, nada! Hur kan hon vara täppt men ändå inte? Sätter mig i soffan och försöker söva henne men det är lönlöst. Så två minuter innan klockan ringer, 06:30, ger jag upp och gör morgon.
Lika bra!
MensnällagodeGudlåtmigfåsovainatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar