tisdag 13 mars 2012

Mitt i natten...

... Sitter jag uppe med en magsjuk Noah :(
Stackar'n!
Vi har parkerat oss på golvet i vardagsrummet eftersom hans säng inte är så fräsch längre.

Noah sover från och till men jag kan inte koppla av. Kräk och spyor är bland det värsta jag vet, därför jag är i princip klarvaken.
Varje liten rörelse från Noah får mig att vara beredd på allt och lite till.
Försöker vila lite men det är näst intill lönlöst.

Hör klockornas tick-tackande i bakgrunden blandat med tvättmaskinens tumlande. På den allmänna gräsmattan bakom vårt hus skriker fiskmåsarna för fullt innan de så småningom tystnar helt. De samlas där varje år vid den här tiden, kanske för att häcka?

(paus)

Han är tapper vår Noah. Inget gnäll och gråt. När han känner att det är på väg sätter han sig upp och klarar av det. När han är färdig säger han: -"Nu kommer det inget mer mamma."

Det kommer bli en lång natt och en lång dag imorgon. Lika bra att försöka slumra lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar