fredag 17 juni 2011

Den blomstertid nu kommer...

Idag har jag och Noah varit på skolavslutning på Mölletoftaskolan. Johanna slutar 1'an :)
På skolan finns där elever från förskoleklassen och upp till 3'an och det var en härlig skara barn som samlat sig ute på skolgården för att fira att sommarlovet är i antågande.
En pojke från förskoleklassen hade klätt upp sig dagen till ära, han hade finbyxor och kavaj. En tjej från 3'an haltade för hon hade skoskav av sina nya skor samtidigt som en flicka i 1'an satt och vickade på en lös tand. En pojke i 2'an hade slips till sin nya finskjorta. Några tjejer längst bak satt och viskade och fnittrade och jag såg även en pojke som gav en tjej ett litet paket. En flicka grät för hon ville inte sluta 3'an och gå vidare till ny skola efter sommarlovet och en flicka kunde bara inte sitta still. Lärare tackades av som nu ska vidare mot nya utmaningar och även vi föräldrar fick ett stort tack för engagemanget under det gångna året.
Det var en helt vanlig skolavslutning helt enkelt :) och jag kände igen mig i mina skolavslutningar jag hade när jag var liten.

En förväntansfull och glad Jojo
En snäll storasyster makar lite på sig
så lillebror får plats oxå
Glad sommar fröken, vi ses i höst

Och tänk att den här stora killen redan slutar 9'an!


Och Sammie slutar 6'an! (Tyvärr har jag inget bra nytaget foto på honom.)

Nä, nu får jag nog ta tag i att fixa fram lite nygräddade scones och gott pålägg.
Snart kommer Cicci hit med allra nyaste Vincent :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar