söndag 7 augusti 2011

Krämpuppdatering ;)

Idag fick jag sova på morgonen medans älsklingen gick upp med llillprins. Ja, jag har fått sova de andra mor'narna oxå men då har jag gått upp strax efter.
Men idag sov jag till 10 :)
Har ett flertal nätter nu sovit dåligt eftersom jag har så ont i mina fogar. När jag vaknat på natten för att byta sovställning har det inte gått alls, jag har fått resa mig upp och sedan lägga mig igen så som jag vill.  Av två onda ting (vända sig liggande eller ställa mig upp) känns det som att välja mellan pest eller kolera. Men nu på morgonen, från ungefär 7, har jag kunnat sova lite bättre.
Illamåendet har blivit värre igen efter att ha varit bra under någon vecka nu. När vi var i Blekinge kunde jag komma på på kvällen att jag glömt ta min illamåendetablett och ändå mått bra hela dagen. Visst fanns det dagar då jag mådde skit oxå och undrade varför och innan jag då kom på att jag glömt tabletten...
Men det fanns dagar som jag inte behövde tabletterna :) och det är jag glad för.
Men nu har det kommit tillbaka igan :( måste ta igen varje dag :(
Ska till bm på tisdag, ska bli roligt att se hur alla värdena är nu. Fick en känsla av att blodtrycket blivit bättre så jag tog det här hemma en dag.
Men ack vad fel jag hade. Det låg på 87 genom 56, så fortfarande lågt :( men huvudsaken är ju att jag känner det som att det är högre ;)
Eller hur?

2 kommentarer:

  1. usch vad tråkigt att du fortfarande ska behöva må illa och dessutom foglossning from hell - blä! jag hade ju också foglossning och vet hur illa det är. Använder du bälte? mitt bälte ligger oanvänt här hemma om du vill ha det. Har dessutom ett glidlakan som jag fick av min sjukgymnast. Ser inte så kul ut men guld värt, gör att jag kunde vända mig mycket lättare. Om du inte har ett sånt kan jag skicka det också, hör av dig om du är intresserad.

    kramar

    SvaraRadera
  2. Halloj :) Hoppas att du läser här för jag har inte lyckats kommentera på din blogg på evigheter :( URTRÅKIGT faktiskt :(
    Jag har provat bälte förr men det har inte hjälpt mig alls, men tack för erbjudandet.
    Om du vill kan du maila mig på fruwiklund@gmail.com så får jag din mail och kan kommentera via den ;)
    Kramisar från Ninis!

    SvaraRadera