tisdag 30 augusti 2011

Dags för en uppdatering kanske ;)

Nu känns det bra längesedan jag uppdaterade här inne. Har bara inte orkat. Känner mig helt slut som gravid nu, och ändå är det 5 veckor kvar, vilket gör att jag är less på det mesta.
I helgen var vi i alla fall på släktträff i Domsten. Vi brukar ha det en gång om året eftersom vi förmodligen inte skulle träffas alls annars.
Det var jag, Marcus, Noah, Johanna och min mamma. Pappas lillebror Björn, hans fru Anita och deras barn, Magnus med sin lilla Engla och Kristina med man, Jonas och deras två barn Albin och August.

Där bak: Anita, min mamma Anita, August, Jonas.
Där fram: Johanna, jag, Marcus, Noah, Magnus, Engla, Björn, Kristina, Albin.
Inte lätt att få med alla på bild men jag tyckte vi lyckades rätt så bra. Alla barnen utom Johanna och lille August är födda -08.
Egentligen skulle min kusin Eva-Lotta och hennes dotter Axelina oxå vvarit med men de var lite krassliga och hoppade över. (Det är Björns dotter från ett tidigare äktenskap.)
Vi åt gott och snackade mycket och hann även med en tur til lekplatsen mellan skurarna. De bor i ett hus precis vid havet i Domsten så det var lagom med en tur fram och tillbaka till hamnen.

Annars rullar allt på här hemma. Jag mår som vanligt, går inte in på några detaljer nu men jag kan väl säga att jag kommit till den punkten då jag inte längre vill vara gravid och då är det ändå 5 veckor kvar. Undra hur jag ska klara det utan att bli tokig?
Ska försöka få mannen att ta lite foton på magen ikväll så ni ska få se hur sprickfärdig jag är ;)

Bygget rullar på och det börjar bli dags att öppna in till huset nu och sätta igen den nuvarande (gamla) altan ut/ingången. Idag ska vi åka och titta på färg till alla rummen. Tyvärr verkar det som att fönstrena dröjer ytterligare och det är därför som vi nu ändå måste gå vidare annars har vi hur mycket som helst att göra i samma veva som lillfia kommer. Och då känns det bättre att ha gjort det som faktiskt kan göras redan nu.

Skolan drar oxå igång nu i dagarna och på torsdag är det föreläsning. Det är bara så himlans svårt att koncentrera sig. Skulle behöva sitta och lyssna igenom alla barnintervjuerna jag och Camilla gjorde innan sommaren men det är inte helt lätt när byggarna bankar och sågar och spikar. Får inte hörlurarna att fungera på min dator heller :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar